واکنش تند ۲مقام عالیرتبه روسیه به اظهارات وزیرخارجه آمریکا در مورد شهادت رئیس جمهور ایران

واکنش تند ۲مقام عالیرتبه روسیه به اظهارات وزیرخارجه آمریکا در مورد شهادت رئیس جمهور ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، ولودین روز چهارشنبه در مراسم تشییع پیکر رئیسی شرکت کرد. ولادین از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، ولودین روز چهارشنبه در مراسم تشییع پیکر رئیسی شرکت کرد. ولادین از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نماینده فدراسیون روسیه در مراسم عزاداری در تهران بود.

ولودین نوشت: "میلیون‌ها عزادار برای خداحافظی با رئیس‌جمهور خود به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران آمدند. در این شرایط ، اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تمام دنیا و خود ایرانی‌ها فقط در نتیجه مرگ فاجعه‌بار رئیسی منتفع شدند، بی شرمانه و غیرانسانی به نظر می رسید."

به گفته وی، تنها نماینده رژیمی که در احساس کامل منحصربفرد بودن خود زندگی می کند، می تواند چنین چیزی بگوید.
ولودین تاکید کرد: "چنین نگرش بی‌رحمانه باعث عصبانیت بیشتر شهروندان کشورهای دیگر می‌شود، زیرا به‌دلیل سیاست‌های واشنگتن، به زودی گفتن کلمه "آمریکایی" در سراسر جهان به منزله دشنام گویی خواهد شد".

سخنگوی کرملین: اظهارات بلینکن در مورد درگذشت رئیسی وقیحانه بود

همچنین دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفت، باور این موضوع سخت است که یک مقام ارشد آمریکا بتواند چنین اظهارات ناشیانه و وقیحانه ای را بیان کند.

پسکوف گفت: "می دانید، صادقانه بگویم، من هنوز این سخنان را بصورت اصلی ندیده ام. به سختی می توان باور کرد که یک دیپلمات، به ویژه یک چنین نماینده عالی رتبه کشوری مانند ایالات متحده آمریکا، بتواند چنین اظهارنظری از نظر دیپلماتیک داشته باشد و در اصل چنینن اظهاراتی منتسب به هر فردی، وقیحانه محسوب می شود."