نمایش عکس‌هایی از «سکوت عناصر» تا «زنان فعال به دور از سیاه‌نمایی»+تصویر

نمایش عکس‌هایی از «سکوت عناصر» تا «زنان فعال به دور از سیاه‌نمایی»+تصویر

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه گروهی از آثار بانوان عکاس با عنوان «نگاه موازی» از عصر روز سه‌شنبه 2 شهریور ماه در نگارخانه شفق
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه گروهی از آثار بانوان عکاس با عنوان «نگاه موازی» از عصر روز سه‌شنبه 2 شهریور ماه در نگارخانه شفق گشایش می‌یابد؛ در این نمایشگاه تعداد 24 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید ارائه می‌شود.

بانوان عکاس این نمایشگاه تلاش کرده‌اند تا با شکل بیان و تصویرسازی واژگان، هر یک به شکل مستقل با شیوه نگاه مربوط به خود، مفهومی را در پس ارائه عکس‌ها به نمایش بگذارند.

اعظم حشمتی، مریم خداوردی، مهری راست قدم و میترا محمدی به عنوان عکاسان صاحب اثر در این مجموعه در متنی مشترک به عنوان قاب نخست و استیتمنت نمایشگاه آورده‌اند «عکاسی، نوعی سعی در بیان تلقی است و بیان تصویری مفاهیم، شکلی از عکاسی را به خود گرفته است. گاه روی می‌گردانی و هر شعر و واژه و عبارتی را به صورتی تصویری در وسعت ذهن می‌سپاری و گاه همان تصویر را در عالم واقع  می بینی و در آنِ لحظه ، آن شعر ناسروده را عکس می‌کنی. نمایشگاه عکس «نگاه موازی» یک همگرایی فردی مستقل در بیان است و یک وحدت رویه در مسیر یک نمایش گروهی.»

اعظم حشمتی در این نمایشگاه با عکس‌های سیاه و سفید و در قالب کادر افقی حضور یافته و مناظری را به سبک شعرگونه ارائه کرده است.

مریم خداوردی در آثار خود سکوت را در عناصر به تصویر کشیده و تابلوهای وی با کادر افقی و رنگی دیده خواهد شد.

مهری راست‌قدم در تابلوهای خود مجموعه زنان فعال و پویا را به تصویر کشیده که این مجموعه در کادر افقی است. وی در آثارش زن را بدون سیاه‌نمایی تعریف می‌کند.

 

میترا محمدی در آثارش به عمق جنس نگاه زن پرداخته است و زن بودن را موهبتی الهی می‌داند. در این نمایشگاه فقط آثار محمدی در کادر عمودی ارائه شده است.

نمایشگاه عکس «نگاه موازی» ساعت 17 روز سه شنبه دوم شهریور ماه گشایش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز چهارشنبه 10 شهریور ماه همه روزه از ساعت 9 تا 19 و روز جمعه از ساعت 16 تا 20 از عکس‌های ارائه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.

نگارخانه شفق در تهران، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان بیست ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای شفق واقع شده است.

انتهای پیام/ن

http://fna.ir/WTNMXU