قانون اساسی درباره نقش مجلس در برجام رعایت شود

قانون اساسی درباره نقش مجلس در برجام رعایت شود

ناصر عاشوری نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ج
ناصر عاشوری نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه جامع اقدام مشترک طبق قانون اساسی باید در مجلس شورای اسلامی به بحث و رأی گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید شنونده رأی و نظر مجلس در این باره باشد، اظهار داشت: ظاهراً اصرار دولت به مطرح نشدن برجام در مجلس به خاطر الزام‌آور شدن برای دولت است از این‌رو نفیاً و اثباتاً  باید در این باره به دولت کمک شود، در عین حال که قانون نیز باید رعایت شود.

عاشوری به نحوه تصویب مقاوله‌نامه‌ها و تعهدات بین‌المللی و دو جانبه در امور گمرکی، سرمایه‌گذاری، امور مربوط به مترددین، روادید و مسائل تجاری از سوی دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: ابتدا باید کارشناسان وزارت امور خارجه آیین‌نامه‌های مربوطه را تنظیم کرده و سپس نمایندگان مجلس آن را به رأی بگذارند.

وی با اشاره به اینکه نیازی نیست هیچ کدام از قراردادها و تعهدات دو جانبه یا چند جانبه در همان بدو امر به مجلس ارائه شود، خاطرنشان کرد: هر قرارداد و یا مقابله‌نامه‌ای باید پس از نهایی شدن توافق و امضا از سوی دولت‌ها در مجلس به رأی گذاشته شود. از این‌رو بررسی و تصویب برجام در این مقطع زمانی در مجلس ضرورتی نداشت چرا که هنوز امضایی صورت نگرفته است.

نماینده مردم فومن در مجلس در پایان گفت: پس از نهایی شدن قرارداد و امضا از سوی طرفین طبق قانون اساسی مجلس باید نظر نهایی را درباره آن بدهد و دولت ملزم به رعایت مصوبه مجلس خواهد بود.

انتهای پیام/