روزانه ۲۰ هزار زائر عتبات عالیات از مرز مهران تردد می‌کنند

روزانه ۲۰ هزار زائر عتبات عالیات از مرز مهران تردد می‌کنند

اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:فرماندار مهران گفت: روند مراجعه زائران به مرز بین‌المللی مهران برای تردد به عتبات عالیات و کربلای معلی د
اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:
فرماندار مهران گفت: روند مراجعه زائران به مرز بین‌المللی مهران برای تردد به عتبات عالیات و کربلای معلی در حال افزایش است و هم اکنون روزانه ۲۰ هزار زائر از این مرز تردد می‌کنند.

به گزارش ايرنا، مراد ناصری در اين باره اظهار کرد: وضعیت تردد زائران در مرز مهران روان و عادی است و با سهولت انجام می شود و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی از تمامی زائران خواست بدون گذرنامه و روادید معتبر به هیچ عنوان به مرز مهران مراجعه نکنند زیرا اجازه خروج از کشور به کسانی که فاقد این مدارک هستند، داده نمی شود.

ناصری تاکید کرد: امسال شرایط مرز بین المللی مهران با سال های گذشته متفاوت است لذا از تردد زائران به عتبات عالیات بدون همراه داشتن گذرنامه و روادید معتبر کشور عراق جلوگیری خواهد شد.

فرماندار مهران گفت: در روزهای گذشته تعدادی از هموطنان حتی از مناطق دور دست کشور به مرز مهران مراجعه کردند اما به دلیل نداشتن گذرنامه و روادید از خروج آنها جلوگیری شد.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی های زیادی در این زمینه انجام شده و از تمامی زائران درخواست کرده ایم توجه لازم را به مقررات و قوانین داشته باشند تا در هنگام عزیمت به مرز مهران با مشکلی برای خروج از کشور و شرکت در آیین اربعین حسینی مواجه نشوند.

ناصری اضافه کرد: در صورتی که به دلیل نداشتن گذرنامه و روادید از تردد افراد به عتبات عالیات جلوگیری شود امکان هیچگونه کمکی برای خروج آنان از کشور از طرف مسئولان استان ایلام وجود ندارد.

مرز مهران به علت نزدیکی به عتبات عالیات و کربلای معلی بسیار مورد توجه زائران است و بیشترین حجم تردد زوار از این مرز انجام می شود.

تردد زائران 17 استان کشور از مرز بین المللی مهران برای اربعین امسال برنامه ریزی شده است.