پایان تلخ آقای معمولی؛ گران‌ترین مربی هلندی وارد می‌شود

پایان تلخ آقای معمولی؛ گران‌ترین مربی هلندی وارد می‌شود

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ فصل نهم و فصل‌ وداع یورگن کلوپ، ملقب به آقای معمولی، در آنفیلد خیلی خوب پیش می‌رفت و این سرمربی آلمانی، لیورپول را در همه جام

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ فصل نهم و فصل‌ وداع یورگن کلوپ، ملقب به آقای معمولی، در آنفیلد خیلی خوب پیش می‌رفت و این سرمربی آلمانی، لیورپول را در همه جام‌ها مدعی کرده بود تا اینکه ۲هفته پیش همه‌چیز از دست رفت. آنها ابتدا در لیگ اروپا به‌دست آتالانتا حذف شدند و سپس با ناکامی در بازی‌های پیاپی از کورس قهرمانی در لیگ برتر جا ماندند و محمد صلاح هم مقابل سرمربی تیم ایستاد. در دقایقی که صلاح به همراه داروین به زمین می‌رفتند تا از تساوی ۲-۲ مقابل وستهم جلوگیری کنند، دیگر دیر شده بود و به‌خاطر همین صلاح با کلوپ درگیری لفظی پیدا کرد. گویا سرمربی آلمانی به مهاجم مصری تیمش گفته بود چرا این‌قدر طول داده و اگر زودتر برای ورود به زمین آماده می‌شده، تیم به مشکل نمی‌خورده است. در کنفرانس مطبوعاتی کلوپ گفت در رختکن با هم حرف زده‌اند و همه‌چیز حل شده اما صلاح گفت اگر چیزی بگوید، آتش برپا خواهد شد. البته اسکای اسپرت ادعا کرده که معنای حرف صلاح چیز دیگری بود و او در واقع داشت به نمایندگان رسانه‌ها طعنه می‌زد که اگر حرفی بزند، تیترهای آنها آتش به‌پا خواهد کرد و نه حرف‌های خودش. منظور او این بوده که آنها همه‌چیز را بزرگ می‌کنند. صلاح سپس در پاسخ به یک خبرنگار دیگر که پرسیده بود با کلوپ چه رابطه‌ای دارد، پاسخ داده بود: «خوب».

شاید برای رئیسی که ۶ماه به پایان دوره ریاستش مانده، خوب نباشد اعلام کند ۶ماه بعد خواهد رفت. لیورپولی‌ها در ۵هفته اخیر فقط یک برد در لیگ داشته‌اند؛ با ۲تساوی و ۲شکست و البته یک درگیری بین ستاره اصلی و سرمربی تیم.

لیورپول و کلوپ در این آوریل نحس همه‌چیز را از دست دادند؛ ۳برد، ۲مساوی، ۳شکست، ۱۲گل خورده و تنها یک کلین‌شیت در یکی از ماه‌های تعیین‌کننده فصل که به بهای ازدست‌رفتن ۲قهرمانی تمام شد. کلوپ در ۹فصل حضورش در آنفیلد از همه مسابقات برای قرمزها جام آورد اما تقریبا از همه آنها فقط یکی.

اخبار مربوط به جایگزین‌کردن سرمربی فاینورد با کلوپ در فصل آینده را خوانده‌اید. آرند مارتین آرنه اشلوت ۴۵ساله قرار است تازه‌ترین پدیده مربیگری فوتبال هلند باشد. پدیده‌های قبلی نظیر تن‌هاخ، رونالد کومان، دی‌بوئر و پیتر بوش موفقیتی در خارج از این کشور به‌دست نیاوردند اما اشلوت که بند آزادسازی‌اش برای لیورپول ۱۱ تا ۱۵میلیون پوند با افزونه‌ها آب خورده و او را به گران‌ترین مربی هلندی تاریخ و سومین مربی گران لیگ برتر تبدیل کرده، شاید قرمزها را در حد مدعی نگه دارد و شاید آنها را به دوران رکود پیش از کلوپ ببرد. چیزی که این مربی را برای قرمزها جذاب کرده، سبک هجومی او و پدیده‌هایی است که معرفی کرده. اشلوت پیش از این تنها در یک تیم معروف دیگر مربیگری کرده و هدایت آلکمار را در دست داشته. او فصل پیش فاینورد را قهرمان لیگ هلند کرد اما این فصل زورش به آیندهوون پیتر بوش نرسید. او به دفاع سه‌نفره علاقه دارد و مقامات لیورپول از هم‌اکنون دنبال خرید یک مدافع میانی بزرگ هستند. البته این مربی به ۱-۳-۲-۴ هم علاقه‌مند است با پرس در زمین حریف تقریبا به سبک همین گگن پرسینگ موجودر در لیورپول.