روایتی از خروش مردم در سراسر ایران؛ ملت آتش «آشوب» را خاموش کرد

روایتی از خروش مردم در سراسر ایران؛ ملت آتش «آشوب» را خاموش کرد

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مردم در برخی استان‌های کشور امروز آمده بودند تا نشان دهند حسابشان از آشوبگری‌هایی که طی چند روز گذشته توسط تعداد معدودی ا

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مردم در برخی استان‌های کشور امروز آمده بودند تا نشان دهند حسابشان از آشوبگری‌هایی که طی چند روز گذشته توسط تعداد معدودی اغتشاشگر در کشور رخ داد، جدا است و آن‌ها همچنان پای آنچه خون داده‌اند، ایستاده‌اند.

لابه‌لای جمعیت حرکت می‌کنم، چشمم به مردی می‌افتد که همراه با دختر معلولش در تظاهرات شرکت کرده است، دخترک بر روی ویلچر نشسته و با یک دستش پرچم جمهوری اسلامی را نگه‌داشته و با دست دیگرش عکسی از رهبران انقلاب اسلامی.

به سراغ پدرش می‌روم و علت حضورش را جویا می‌شوم، اصغری در این رابطه می‌گوید: حوادث اخیر در برخی شهرها موجب ناراحتی‌ام شده و برای دفاع از نظام و انقلابی که خون هزاران شهید پای آن ریخته شده است آمده‌ام.

کمی جلوتر پیرمردی عصا زنان همراه با دیگر تظاهرکنندگان شعار سر می‌دهد، حدوداً ۷۰ ساله است، می‌گوید زمانی که جوان‌تر بوده برای پیروزی انقلاب اسلامی در تظاهرات شرکت می‌کرده و امروز هم برای دفاع از همان انقلاب به تظاهرات آمده است.

حرف ملت یکی است: ما هستیم، بر آن عهدی که بستیم... اما از مسئولان هم انتظاراتی دارند و با یادآوری برخی مشکلات از مسئولان می‌خواهند قدردان این حضور باشند، قدرشناسی که با خدمت بی‌منت و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی امکان‌پذیر است.

مردم خمینی‌شهر کفن‌پوش به صحنه آمدند

مردم برخی از شهرستان‌های استان اصفهان امروز به میدان آمدند تا پاسخ آشوبگری‌های چند روز گذشته را بدهند. در این میان مردم کفن‌پوش خمینی‌شهر بعد از پشت سر گذاشتن چند شب آشوب از سوی اغتشاشگران امروز با حضور خود در راهپیمایی، صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

مردم با بصیرت خمینی‌شهر هرچند برای تحقق مطالبات اجتماعی و اقتصادی خود خواستار توجه جدی دولت و نمایندگان به حرف‌های مردم هستند اما راه اعلام انتقاد و گلایه خود از شرایط اقتصادی را آشوبگری در خیابان‌ها نمی‌دانند و بر همین اساس امروز بنابر تکلیف شرعی و ملی خود، در این راهپیمایی حضور حداکثری پیدا کردند.

همچنین مردم آران و بیدگل از همان ساعات اولیه شروع راهپیمایی از دو مسیر میدان امام حسن و امام‌زاده هاشم به‌سوی میدان شهدا در راهپیمایی حضور یافتند و با شعارهای مرگ بر امریکا و اسرائیل و آل سعود و منافقان، خشم و نفرت خود را نسبت به ایادی استکبار نشان دادند.

مردم بصیر، دین‌مدار و ولایتمدار آران و بیدگل همراه با سایر هم‌وطنان در پاسخ به آشوب‌های کور چند شب گذشته، همچون سیلی خروشان برای خلق تابلوی زیبای همدلی، عزت و وحدت ملی در مسیر حفظ نظام و انقلاب و حمایت از ولایت به صحنه آمدند تا این بار هم تجلی شور و شعور همیشگی‌شان را به جهانیان نشان دهند.

مردم اردبیل: مخالف تخریب و توهین هستیم

در شمال غرب کشور هم امروز چهارشنبه خیل عظیمی از مردم اردبیل در مقابل مصلای این شهر گرد هم آمدند و با شعارهایی که رنگ و بوی تبعیت از آرمان‌های انقلاب اسلامی را داشت، مواضع خود در مقابل اغتشاشات اخیر را اعلام کردند.

یکی از شهروندان اردبیلی با محکومیت هر اغتشاشی که به آرامش عموم مردم لطمه بزند تصریح کرد: امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است.

نادر رحمتی به خبرنگار مهر گفت: این اغتشاشات نشان داد برخی خود را به خواب‌زده و برخی دچار فراموشی شده‌اند و این در حالی است که اگر امروز در وضعیتی که کشورهای همسایه دچار جنگ و خونریزی هستند در آرامش به سر می‌بریم مرهون ایثارگری شهدا و جانبازان است.

وی افزود: هرگونه اغتشاشی که این امنیت و آرامش را مخدوش کند، محکوم بوده و از سوی شهروندان ولایتمدار پذیرفته نیست.

در این راهپیمایی شهروندان اردبیلی با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «جانم فدای رهبر» اغتشاشات اخیر را محکوم کرده و خواستار برخورد با مرتکبین شدند.

خروش مردم ایلام

خروش مردم ایلام علیه آشوبگران هم از ساعات ابتدایی صبح امروز آغاز و تا ظهر جمعیتی عظیم در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام با حضور حماسی خود اقدامات اغتشاش‌گران را محکوم کردند.

آیت‌الله محمد نقی لطفی در جمع راهپیمایان ۱۳ دی‌ماه در شهر ایلام اظهار داشت: به نظر می‌رسد دشمنان داخلی و خارجی باوجود گذشت نزدیک به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب هنوز این ملت بزرگ را نشناخته‌اند.