دیوان اشعار ملک الشعرای بهار به چاپ پنجم رسید

دیوان اشعار ملک الشعرای بهار به چاپ پنجم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان اشعار ملک الشعرای بهار به تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ پنجم رسیده است. پس از قصیده و تصنیف سرایی، هنر شاعری محمد تق

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان اشعار ملک الشعرای بهار به تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ پنجم رسیده است.

پس از قصیده و تصنیف سرایی، هنر شاعری محمد تقی بهار معروف به ملک الشعرای بهار، در مثنوی های این شاعر دیده می شود. او مثنوی های کوتاه و بلندی دارد که تعدادشان بیش از ۸۰ قطعه است. بین تصنیف هایی که بهار سروده، «مرغ سحر» یکی از آثار شناخته شده اوست که بارها توسط خوانندگان مختلف خوانده شده است.

مثنوی هایی که بهار در بحر حدیقه سنایی یا شاهنامه فردسی یا سبحه الابرار جامی سروده، قدرتمند بوده و جلب توجه می کنند. در این اشعار، شیوه گفتار شاعر به سبک سه شاعر کلاسیک نامبرده نزدیک است. نکته مهم درباره این شاعر بزرگ این است که به طور کلی غزلسرا نبوده و خود نیز چنین ادعایی نداشته است. بهار قصایدش را با توجه به طبع و غزلیات، به خاطر تفنن و بیرون آمدن از فضای قبلی می سرود.

با وجود این که نمی توان از غزل های این شاعر ایرادی گرفت، اما تعداد غزلیاتی از او که بتوان از نظر مضمونی با دیگر غزلسرایان بزرگ هم عصرش مقایسه کرد، چندان زیاد نیست.

دیوان اشعار این شاعر که همه آثارش را در بر می گیرد به تازگی در قالب هزار و ۲۰۰ صفحه و با قیمت ۹۳ هزار تومان توسط انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است.