دکوراسیون منزل و بازسازی با کابینت‌ های جدید 2024

دکوراسیون منزل و بازسازی با کابینت‌ های جدید 2024

آشپزخانه را می‌توان قلب تپنده خانه دانست؛ زیرا در این مکان علاوه بر آشپزی، لحظات گرم و صمیمی خانواده نیز جریان دارد. از این رو توجه به ظاهر زیبای آن ب

آشپزخانه را می‌توان قلب تپنده خانه دانست؛ زیرا در این مکان علاوه بر آشپزی، لحظات گرم و صمیمی خانواده نیز جریان دارد. از این رو توجه به ظاهر زیبای آن بسیار حائز اهمیت است. کابینت‌ها یکی از عناصر مهم در زیبایی آشپزخانه محسوب می‌شوند و اگر به دنبال تحولی جدید در دکوراسیون آشپرخانه خود هستید و ظاهر قدیمی کابینت‌ها برایتان ناخوشایند است، جایگزینی آن‌ها با کابینت‌های مدرن و زیبا می‌تواند راه‌حلی ایدئال باشد.

بازسازی آشپزخانه با کابینت‌های جدید یکی از پروژه‌های محبوب بازسازی خانه در کرج چند سال اخیر به حساب می‌آید. این امر علاوه بر افزایش ارزش خانه، کارایی و زیبایی آشپزخانه را نیز بهبود می‌بخشد و فضایی دلنشین جهت آشپزی و صرف غذا ایجاد می‌کند.

مراحل بازسازی آشپزخانه با کابینت‌های جدید

بازسازی آشپزخانه با کابینت‌های تازه، پروژه‌ای جذاب اما چالش برانگیز است و برای انجام بی‌دردسر آن لازم است تا مراحل مختلف آن با دقت کامل انجام شوند. گام‌های اساسی بازسازی آشپزخانه با کابینت‌های جدید عبارتند از:

1. برنامه‌ریزی و تعیین بودجه

تعیین اهداف و نیازهای شما از آشپزخانه جدید را می‌توان اولین گام در بازسازی به شمار آورد. در این مرحله شما باید هدف از بازسازی آشپزخانه را با توجه به نوع فضایی که می‌خواهید و میزان فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود بیان کنید؛ همچنین بهتر است مقدار بودجه مد نظر خود را نیز مشخص نمایید. تیم طراحی متخصص پس از بررسی نیازهای شما، توضیحات لازم درباره قیمت دکوراسیون در کرج و هر آنچه که باید پیش از برهم ریختن آشپزخانه بدانید را ارائه می‌دهد و در صورت توافق دوطرفه، پروژه را آغاز می‌کند.

2. انتخاب کابینت و یراق‌آلات مناسب

در این مرحله لازم است به نکاتی نظیر جنس، رنگ و سبک کابینت و حتی کیفیت یراق‌آلات آن توجه داشته باشید. کابینت‌ها در جنس‌های گوناگونی مانند ام‌دی‌اف، های‌گلاس، ممبران، چوب و فلز عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند. ناگفته نماند که بهترین نوع کابینت برای شما، کابینتی است که مطابق با سلیقه و نیازهای شما باشد و در عین حال در بودجه شما نیز بگنجد. البته از تاثیر رنگ کابینت‌ها بر فضای آشپزخانه نیز نمی‌توان غافل شد. از طرفی رنگ‌های روشن باعث می‌شوند آشپزخانه بزرگ‌تر از حالت عادی به نظر برسد و از سوی دیگر، رنگ‌های تیره فضایی گرم و صمیمی به آشپزخانه هدیه می‌دهند.
همچنین برای زیبایی هرچه بیشتر آشپزخانه و هماهنگی آن با دکوراسیون کلی خانه، توجه به سبک کابینت‌ها ضرورت دارد. کابینت‌ها در سبک‌های متنوعی نظیر مدرن، کلاسیک، روستایی و مینیمال ارائه می‌شوند که انتخاب هرکدام از آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. در نهایت به یراق‌آلات به کار رفته در کابینت‌ها نیز توجه کافی را داشته باشید. یراق‌آلات‌ شامل دستگیره‌ها، ریل‌ها، لولاها و همچنین سایر قطعات فلزی استفاده شده در کابینت‌ها می‌شوند. مهم‌ترین نکته در انتخاب یراق‌آلات، توجه به کیفیت و دوام آن‌ها است.

3. اندازه‌گیری ابعاد آشپزخانه و طراحی کابینت

در این مرحله باید بخش‌های مرتبط با کابینت دیواری، کابینت زمینی و جایگاه وسایل گوناگون اعم از یخچال، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی، سینک، هود و اجاق توسط تیم متخصص اندازه‌گیری شود. گروه طراحی دکوراسیون با توجه به طرح، رنگ و جنس کابینت انتخابی‌ شما موظف به اعلام قیمت بازسازی کابینت در کرج است؛ در واقع این تیم هزینه اعمال این پروژه با احتساب تمام هزینه‌ها اعم از قیمت کابینت‌ها، یراق‌آلات، نصب آن، سایر مصالح و هزینه‌های جانبی دیگر را پیش‌بینی و اعلام می‌کند.
در صورت توافق بر سر قیمت، کابینت‌ساز نسبت به جدا کردن کابینت‌های قدیمی از آشپزخانه اقدام می‌کند؛ در چنین شرایطی فضای خالی ایجاد شده و می‌توان زیرسازی‌ها و تغییرات لازم برای نصب کابینت جدید را انجام داد. طرح ترسیم شده توسط کابینت‌ساز به طراح دکوراسیون داخلی عرضه شده و طراح با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه طرح کابینت آشپزخانه را اجرا می‌کند. پس از آن شما می‌توانید نمای کلی از هر آنچه که قرار است در این پروژه اجرا شود را ملاحضه کرده و نظر نهایی خود را اعلام کنید. در آخر پس از تاییدیه نهایی، طرح به مرحله اجرا وارد می‌شود.

4. آماده‌سازی و نصب کابینت‌ها

بعد از اتمام مراحل قبلی، نوبت به آماده‌سازی و نصب کابینت‌های جدید می‌رسد. تمامی مراحل برش و مونتاژ ادوات کابینت آشپزخانه و همچنین تولید یونیت کابینت آشپزخانه در کارگاه کابینت‌سازی انجام شده و یونیت‌ها به صورت آماده به محل مورد نظر انتقال می‌یابند. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، ابتدا باید زیرسازی کار صورت گرفته و کابینت‌ها به همراه لولاها و ریل‌ها به صورت کاملاً مرتب در جای خود نصب و محکم شوند؛ سپس کشوها و درها در جای خود قرار گیرند.

در صورت داشتن نور مخفی، اتصالات الکتریکی برای روشن شدن ال‌ای‌دی‌ها نیز اعمال می‌شود. نکته حائز اهمیت درباره نصب کابینت علی‌الخصوص کابینت دیواری، اجرای دقیق زیرسازی و نصب صحیح آن است؛ زیرا اگر کابینت‌ساز سهل انگاری کند، امکان ریزش کابینت وجود دارد. لذا به منظور پیشگیری از هرگونه صدمات احتمالی، طراحی و نصب کابینت‌ها را تنها به مجموعه‌های متخصص در این زمینه بسپارید.

هزینه بازسازی کابینت در کرج

تعیین نهایی هزینه کابینت در کرج به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. جنس و نوع چوب مورد استفاده در کابینت از جمله موارد مهم در برآورد قیمت کلی کابینت به حساب می‌آید؛ به عنوان مثال چوب ام‌دی‌اف نسبت به متریال پولیشی یا طرح انزو قیمت پایین‌تری دارد. ابعاد کابینت از لحاظ ارتفاع و عرض از دیگر مواردِ موثر است. شیوه طراحی و اجرای کابینت نیز بر هزینه دکوراسیون در کرج تاثیر می‌گذارد. بدیهی است هر چه کیفیت متریال به کار رفته در کابینت بالاتر باشد به همان میزان قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

البته در مجموع توصیه می‌شود کیفیت را فدای قیمت نکرده و به دنبال راه‌های بسیار ارزان‌قیمت نباشید. اگرچه که با بودجه‌های کم هم می‌توان تغییرات زیبایی اعمال کرد، اما نمی‌توان از کیفیت کابینت و یراق‌آلات آن چشم‌پوشی کرد. به طور کلی می‌توان گفت عوامل متعددی بر قیمت کابینت در کرج موثر هستند و برآورد هزینه نهایی بازسازی آن‌ها نیازمند مشورت با متخصصان خبره در این زمینه است.

مزایای بازسازی کابینت آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه با استفاده از بهترین کیفیت کابینت در کرج می‌تواند مزایای بسیار زیادی از هر دو نظر زیبایی و عملکردی داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، کابینت‌ها بخش مهمی از فضای بصری آشپزخانه را تشکیل می‌دهند. از این رو کابینت‌های قدیمی و خراب به شدت ظاهر کلی آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بازسازی کابینت‌ها می‌تواند آشپزخانه‌ را به فضایی شیک‌تر تبدیل کند. کابینت‌های امروزی از ویژگی‌های هوشمند و کاربردی نیز برخوردار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشوهای تقسیمی و قفسه‌های چرخشی اشاره کرد؛ این امر به شما برای بهینه‌ ساختن فضای ذخیره‌سازی کمک می‌کند. موارد ذکر شده تنها بخشی از مزایای دکوراسیون و بازسازی با کابینت‌های جدید هستند و نباید تنها به این موارد اکتفا کرد.

در این میان از نقش تیم طراحی تخصص در اجرای بی‌نقص و شگفت‌انگیز طراحی دکوراسیون غافل نشوید. بهترین کیفیت دکوراسیون در کرج کار هر کسی نبوده و انجام این پروژه به دانش توام با مهارت نیاز دارد. از این رو در صورتی که می‌خواهید فضای آشپزخانه خود را ارتقا دهید و به دنبال کسب بهترین نتایج هستید، می‌توانید این پروژه را به تیم حرفه ای ما که بهترین کیفیت بازسازی در کرج را ارائه می‌دهد، بسپارید و خیال‌تان از بابت نتیجه کار راحت باشد!