داستان عجیب اینترنت‌دزدی از یک همسایه مهربان

داستان عجیب اینترنت‌دزدی از یک همسایه مهربان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، این شخص که نامش فاش نشده، به خانم همسایه اجازه دسترسی به وای‌فای خود را داد و به سرعت از این کار پشیما

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، این شخص که نامش فاش نشده، به خانم همسایه اجازه دسترسی به وای‌فای خود را داد و به سرعت از این کار پشیمان است.

آنها داستان وحشتناک خود را در شبکه اجتماعی ردیت به اشتراک گذاشتند و توضیح دادند که چگونه همسایه‌شان پهنای باند اینترنت را بلعیده است.

این کاربر نوشت: «همسایه من گفت که او نیاز به انجام تکالیف دانشگاه دارد و درحال حاضر اینترنت‌اش کار نمی‌کند. این اولین باری بود که از من چنین درخواستی داشت. به‌عنوان یک دانشجوی دیگر، من متوجه منظورش شدم. به همین دلیل بدون تردید گوشی او را متصل کردم.»

همسایه جوان‌شان، که فکر می‌کنند حدود ۱۸ ساله است، به آنها اطمینان داد که فردای آن روز وای‌فای را قطع می‌کند. اما این اتفاق هرگز نیفتاد.

کاربر ادامه داد: «همه چیز خوب بود تا ۳ روز بعد، او هنوز متصل بود. خواهرم گفت رمز عبور را تغییر بده و من این کار را کردم. سپس هفته گذشته، او دوباره به من پیام داد، به همان دلیل که وای‌فای‌شان هنوز درست نشده است. بنابراین من بدون تردید بازهم به او اینترنت دادم، چون به نظر می‌رسید که او نیاز فوری به انجام کاری داشت.»

بعداً در همان روز، کاربر مذکور با شوک متوجه شد که چهار دستگاه اضافی به جز پنج دستگاه خودشان به وای‌فای متصل شده‌اند!

آنها مشکوک شدند که برادر آن زن و دوستان برادرش نیز رمز عبور را دریافت کرده‌اند تا دستگاه‌های خود را متصل کنند.

به این ترتیب، پهنای باند با مشکل مواجه شد و نتوانست دستگاه‌های خود صاحب وای‌فای را به خوبی اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

۵ تغییر بزرگ در آیفون ۱۶ پرومکس | تاریخ عرضه آیفون جدید چه زمانی است؟

بنابراین، این کاربرشبکه اجتماعی ردیت در نهایت تصمیم گرفت که این وضعیت دیگر کافی است و آنها را مسدود کرد.

اما این پایان ماجرا نبود.

او توضیح داد: «دیشب، او (همسایه‌مان) دوباره از من خواست که گوشی‌اش را به وای‌فای ما وصل کنم. من گفتم بله. اما فقط به این دلیل که این بار واقعاً تصمیم گرفته بودم، او را مسدود کنم. خواهرم گفت که رمز عبور را تغییر بده و من این کار را کردم. به نوعی، احساس می‌کنم نباید او را مسدود کنم چون اگر واقعاً به آن برای کارهای دانشگاه نیاز داشته باشد چه؟ من همچنین درک می‌کنم چرا خواهرم عصبانی است، چون او نیمی از هزینه‌های وای‌فای را پرداخت می‌کند. من نمی‌خواهم واقعاً خودخواه باشم در مورد رمز عبور وای‌فای و این چیزها، اما سرعت اینترنت ما از قبل کمتر شده است و داشتن چهار دستگاه اضافی واقعاً اتصال ما به اینترنت را سخت می‌کند.»