خارج شدن ۳۳ هزار تن مواد غیربهداشتی از چرخه مصرف در سال جاری

خارج شدن ۳۳ هزار تن مواد غیربهداشتی از چرخه مصرف در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر پنج شنبه مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور، سید اصغر برائی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران، امرالله قاجاری مدیر

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر پنج شنبه مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور، سید اصغر برائی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران، امرالله قاجاری مدیرکل بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی، جواد شایان خواه رئیس دامپزشکی شهرستان فیروزکوه و جمعی از همراهان از واحد های دامی، طیور و آبزی فیروزکوه بازید کردند.

مهدی خلج در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سیاست این سازمان در سه عرصه بهداشت دام، طیور و آبزیان، تامین بهداشت عمومی و سلامت جامعه و تجارت بین الملل است.

رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور با اشاره به اینکه ریشه سلامت در دامپزشکی کشور نهفته است گفت: نظارت بهداشتی از مزرعه تا فرآوری، عرضه و میز غذا باید اعمال شود.

خلج افزود: در سال جاری در کشور بیش از دو میلیون و ۱۲۶ بازدید، بازرسی و نظارت داشته ایم که در این نظارت بهداشتی، بالغ بر ۳۳ هزار تن از مواد غیر بهداشتی که قابلیت مصرف نداشته اند از چرخه مصرف خارج شد.

۳۱هزار و ۱۲۰ مجوز بهداشتی برای صادرات کالا در کشور صادر شد

رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور شرط لازم برای صادرات را سلامت محصول و دام دانست و گفت: در سال جاری ۳۱ هزار و ۱۲۰ مجوز بهداشتی برای صادرات کالا در کشور صادر شد.

مهدی خلج به چهار بیماری که از خارج وارد کشور شده اشاره کرد و گفت: این سازمان با تمام قدرت توانست از شیوع این بیماری ها جلوگیری به عمل آورد.

سید اصغر برائی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران هم در گفتگو با خبرنگار مهر، فیروزکوه را یکی از قطب های دامپروری به ویژه آبزی پروری (پرورش آبزیان) دانست که شرایط بسیار مناسبی در کشور و استان داراست و سازمان دامپزشکی نگاه ویژه ای به شهرستان فیروزکوه از نظر تامین امکانات و پوشش دارویی داشته و دارد.

برائی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک گفت: هر ساله در هنگام جابجایی عشایر شاهد بیماری هایی هستیم.

وی افزود: لیکن در سال جاری شاهد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بودیم که در اولین گام با همکاری محیط زیست کانون بیماری شناسایی و با ورود دامپزشکی و انجام واکسیناسیون از شیوع آن جلوگیری کردیم.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: اگر بخش خصوصی در حوزه های مختلف تمایل به احداث میدان دام و کلینیک درمانی دامپزشکی داشته باشند، همکاری لازم را با آنان خواهیم داشت.