بی‌بی‌سی خواستار تجدید نظر در توحش پلیس امریکا شد

بی‌بی‌سی خواستار تجدید نظر در توحش پلیس امریکا شد

هر چند پلیس نیویورک به منظور آرام کردن متهمان برای بازداشت، اجازه گرفتن آنها از ناحیه گردن را ندارد، این شیوه همچنان رایج است. ...


 

 

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، گزارش شده دانیال پانتالیو یک مامور پلیس نیو‌یورک که پیشتر گفته شده بود سبب مرگ اریک گارنر، یک شهروند سیاهپوست شده بود، مورد محاکمه قرار نخواهد گرفت.

 


بر اساس گزارش شبکه بی بی سی (BBC) گارنر به دلیل فروش غیرقانونی سیگار، هنگامی که پلیس تلاش می کرد او را بازداشت کند، جان خود را از دست داد.

 


این گزارش به نقل از پزشکی قانونی نیویورک می گوید :« مرگ اریک گارنر به دلیل فشار بر قفسه سینه او در شرایطی بوده که پلیس او را بدون اجازه حرکت به طور فیزیکی روی زمین نگهداشته بود. تصاویر ویدئویی حکایت از آن دارند که دانیال پانتالیو دستهای خود را دور گردن آقای گارنر قفل کرده و سپس او را با خود به سمت زمین کشانده است.»

 


بر همی اساس، هر گونه روش بازدارنده ای که با فشار به گلو یا مجاری تنفسی همراه باشد به گونه ای که امکان تنفس را مشکل کند از دهه ۱۹۸۰ در نیویورک ممنوع بوده است.

 


بی بی سی افزود: «هر چند پلیس نیویورک به منظور آرام کردن متهمان برای بازداشت، اجازه گرفتن آنها از ناحیه گردن را ندارد، این شیوه همچنان رایج است. گزارشی که در اکتبر ۲۰۱۴ توسط مقامات شهری نیو یورک منتشر شد، حکایت از آن دارد که در طول پنج و نیم سال گذشته ۱۱۲۸ شکایت از ماموران پلیس در این خصوص دریافت شده است.»

 


 این شبکه انگلیسی یادآور شد، 219 مورد شکایت در خصوص گرفتن حلق مظنونان برای آرام کردن آنها بین ژوئیه ۲۰۱۳ و ژوئیه ۲۰۱۴ ثبت شده است که اکثریت این موارد در حضور دو مامور پلیس یا بیشتر بوده است. وزارت دادگستری آمریکا گفته است که در خصوص شرایط مرگ گارنر یک تحقیق فدرال انجام خواهد داد.

 


بر اساس این گزارش، پت لینچ، رییس یک اتحادیه صنفی که ماموران پلیس را نمایندگی می کند با ابراز تاسف از مرگ اریک گارنر گفته است که «تنها هدف مامور پلیس بازداشت او بوده است و شیوه به کار گرفته شده طبق آموزش های پلیسی بوده است.»

 


بی بی سی گفت: «تصمیم به منع تعقیب دانیال پانتالیو سبب اعتراضات خیابانی در نیویورک و شهرهای دیگر شده است. اداره پلیس نیویورک گفته است که در پی مرگ اریک گارنر ۳۶,۰۰۰ مامور پلیس در خصوص توسل به زور آموزش مجدد خواهند دید.»

 


بر همین اساس، پیشتر، درن ویلسون، یک مامور پلیس در شهر فرگوسن ایالت میسوری، که با شلیک چند گلوله به یک جوان سیاهپوست سبب مرگ او شده بود، نیز از تعقیب قضایی رهایی یافت.

 

 

104

 



0 نظر