برداشت مرکبات در کویر شرق کرمان

برداشت مرکبات در کویر شرق کرمان

کرمان - ایرنا - برداشت مرکبات شیرین از دو هزار هکتار باغات شهرستان ریگان آغاز شد و این برداشت تا دو ماه آینده ادامه دارد. ...

به گزارش ایرنا، شهرستان ریگان به دلیل کویری بودن و داشتن دو نوع آب و هوای گرم و خشک و معتدل کوهستانی یکی از مناطقی است که مرکبات آن در شرق استان منحصر بفرد هستند.
وجود آب های قنوات و آب و هوای معتدل بخش گنبکی ریگان باعث شده که این محصول دارای آب فراوان و همچنین شیرینی خاص و پوست نازک باشد.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برداشت محصول مرکبات از باغات مرکبات این شهرستان آغاز شده که پیش بینی می شود از هر هکتار 10 تن محصول برداشت شود.
موسی جلالی افزود: یکی از ویژگی های تولید این مرکبات، وجود آب های شیرین در این شهرستان است که بر کیفیت محصول افزوده است.
وی گفت: ارگانیک بودن محصول و استفاده از سیستم های نوین آبیاری از دیگر اقداماتی است که مرکبات شهرستان ریگان را منحصر کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان ادامه داد: امسال به دلیل اصلاح و احیای باغات مرکبات ریگان افزایش 10 درصدی محصول مرکبات را داشتیم.
وی اظهار کرد: بسته بندی محصول و برداشت آن بصورت سنتی انجام می شود و افرادی که قصد سرمایه گذاری در زمینه بسته بندی محصول مرکبات را داشته باشند ضمن استقبال از این موضوع تسهیلات به آنها داده می شود.
جلالی گفت: 60 درصد مرکبات تولیدی در ریگان در اشتغال شهرستان بصورت فصلی نقش بسزایی ایفا می کند.
حمید گرگندی از باغداران ریگانی هم گفت: امسال وضعیت محصول باغ ما بسیار عالی است به طوری که تاجران این محصول را در باغ خریداری می کنند.
وی افزود: فروش محصول امسال تاکنون خوب بوده و مقداری از آن را برای شب عید بسته بندی می کنیم.
حسن آبیار، دیگر کشاورز مرکبات دار ریگانی بیان کرد: به دلیل وجود آب قنوات بخش گنبکی محصول آن قدر آب دار است که باید در زمان برداشت دقت کافی را داشته باشیم.
جاده ترانزیتی ریگان - چابهار یکی از مکان هایی است که مرکبات داران ریگانی محصول خود را در این محل با قیمت مناسب به فروش می رسانند.
شرق کرمان شامل چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر است.
ریگان تا کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.
7443/8154