استاد حسین طیبی نوازنده نامدار موسیقی مازندران درگذشت

استاد حسین طیبی نوازنده نامدار موسیقی مازندران درگذشت

فرهنگ > هنر - همشهری‌آنلاین:استاد حسین طیبی که از او با نام حسن کسایی مازندران یاد می‌شود و از برجسته‌ترین خنیاگران و نوازندگان موسیق
فرهنگ > هنر - همشهری‌آنلاین:
استاد حسین طیبی که از او با نام حسن کسایی مازندران یاد می‌شود و از برجسته‌ترین خنیاگران و نوازندگان موسیقی ناحیه مازندران است، بعد از جدالی چندباره با بیماری دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری مهر ضمن اعلام این خبر نوشت، استاد حسین طیبی نوازنده ساز «له لوا» و از بزرگترین و مطرح ترین هنرمندان موسیقی نواحی استان مازندران ساعتی پیش و در شامگاه جمعه ۶ اسفندماه بعد از مدت ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند بنا به گفته بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران موسیقی نواحی یکی از مطرح ترین و نام آورترین خوانندگان و نوازنده موسیقی استان مازندران بود.

حسین طیبی نخستین بار در جشن نی نوازان و سپس در برنامه هفت اورنگ در حوزه هنری در سال ۱۳۷۰ مورد تجلیل قرار گرفت و پیش از این نیز در چند اجرای جشنواره موسیقی فجر حضور داشت.

او به معنی دقیق کلمه یکی از راویان برجسته موسیقی منطقه مازنداران به شمار می رفت که چه در حفظ مقامات این منطقه و چه در خواندن اشعار و نیز نواختن با ساز لله وا(نی مازندرانی) کم نظیر بود.

همشهر ی آنلاین درگذشت این استاد نامی را به جامعه موسیقی کشور و به خصوص هنرمندان و مردم منطقه مازندران تسلیت می گوید.