«فلسفه فیلم» احمدرضا معتمدی به چاپ جدید رسید

«فلسفه فیلم» احمدرضا معتمدی به چاپ جدید رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این اثر در گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه س
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این اثر در گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه سامان یافته و توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است.

«فلسفه فیلم» دانش پژوهشی است مستقل که در تقسیم بندی های فلسفه مضاف، ذیل فلسفه امور و حقایق طبقه بندی می شود، که بالذات چیستی شناسی فیلم را مد نظر قرار داده است و نه فلسفه علوم که ساختار دانش های شکل گرفته حول و حوش موضوع فلسفه مضاف را تحت بررسی قرار می دهد و با حوزه فلسفه و فیلم که یک معرفت بینا رشته ای میان دو حوزه مستقل و مجزای فلسفه- فیلم و معطوف به کاوش نسبت میان آن دو است تفاوت بنیادین دارد.

احمدرضا معتمدی، استاد دانشگاه و کارگردان آثار فلسفی زشت و زیبا، دیوانه ای از قفس پرید و آلزایمر برنده جوایز متعدد از جشنواره های داخلی و خارجی؛ شامل بررسی تحلیلی، انتقادی و اجتهادی نظریه های فیلم دوران کلاسیک است. مجلد دوم فلسفه فیلم، معطوف به بررسی آراء و نظریه های معاصر فیلم(دولوز، میتری، آلفره، تنر...) و مجلد سوم مقوله اصلی فلسفه فیلم؛ هستی شناسی و چیستی شناسی فیلم، کاوش در اندریافت نظریه بومی و حکمی فیلم را نشانه رفته است.

فلسفه فیلم بررسی تحلیلی و انتقادی نظریه های فیلم دوران کلاسیک که با یادداشت هایی از آیت الله علی اکبر رشاد، رضا داوری اردکانی، سید حسین نصر و احمد ضابطی جهرمی آغاز شده، از بخش های متعددی به شرح زیر تشکیل شده است:

«مانستربرگ؛ شکفتن یک پیله زیبایی شناسی نوین»، «آیزنشتاین؛ تقدم هستی شناختی «تدوین» بر «تصویر»، «آرنهایم؛ بازنماییِ «واقعیت» یا واقعیتِ «بازنمایی»، «بالاژ؛ سینما، معماری «مکان» و «زمان»»، «بازن؛ پدیدارشناسیِ هستی شناختی فیلم»، «کراکوئر؛ چیستی شناسی رویکرد عکاسانه به واقعیت» و «چیستی شناسی بازنمایی فیلم» مباحث مختلف آن است.

چاپ دوم مجلد نخست «فلسفه فیلم» بررسی تحلیلی و انتقادی نظریه های فیلم دوران کلاسیک به قلم احمد رضا معتمدی، با قیمت 50000 تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/TMWX7L