15 توافق اولیه بین عربستان و چین

15 توافق اولیه بین عربستان و چین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در سفر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان به چین این دو کشور 15 توافق اولیه برای هم
به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در سفر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان به چین این دو کشور 15 توافق اولیه برای همکاری در حوزه های مختلف نظیر انرژی و ساخت وساز انجام دادند.

هدف از سفر این مقام سعودی به چین تلاش برای کاهش وابستگی این کشور به صادرات نفت و نشان دادن عربستان به عنوان کشوری پویا با فرصت های گوناگون برای سرمایه گذاران بین المللی است. در این سفر محمد بن سلمان با معاون رهبر چین دیدار کرد.

در این دیدار روابط استراتژیک و همچنین فرصت های گسترش همکاری دو کشور در آینده مورد بحث قرار گرفت. سپس 15 سند همکاری بین دو کشور در زمینه ذخیره نفت، منابع آبی، همکاری در حوزه فناوری و علوم و دیگر حوزه ها به امضا رسید.

یکی دیگر از توافقات دو کشور همکاری برای ساخت صد هزار واحد مسکونی در شرق عربستان بود. توافق مشابهی نیز بین عربستان و کره جنوبی در ماه مارس برای ساخت صد هزار واحد مسکونی دیگر در شمال ریاض به امضا رسیده است.

روز دوشنبه جانشین ولیعهد عربستان برای مذاکره بر موضوعات اقتصادی و همچنین امنیتی وارد چین شد، پس از چین این مقام سعودی به ژاپن سفر خواهد کرد و با نخست وزیر این کشور دیدار می کند.

این مقام سعودی پس از ژاپن مجدداً به چین بازگشته و در نشست 20 اقتصاد بزرگ جهان در چین شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/AC80G