جزییات برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر امسال | پیش بینی حضور بیش از ۵ میلیون نفر در این جشن بزرگ

جزییات برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر امسال | پیش بینی حضور بیش از ۵ میلیون نفر در این جشن بزرگ

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نشست خبری ستاد مردمی برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» با حضور ساسان زارع سخنگوی این ستاد، پیش از ظهر سه شنبه ۲۲ خرداد

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نشست خبری ستاد مردمی برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» با حضور ساسان زارع سخنگوی این ستاد، پیش از ظهر سه شنبه ۲۲ خرداد در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

او در این نشست خبری از مشارکت ۲۲۰۰ موکب و ۵ میلیون نفر شرکت‌کننده در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر تهران خبر داد و از اعلام آمادگی ۳۰ مرکز استان برای برگزاری این جشن گفت که حضورشان قطعی شده است و در تعداد زیادی از شهرستان‌ها مشابه رویداد غدیر در تهران امسال برگزار خواهد شد.

زارع همچنین از اعلام آمادگی کشورهای مسلمان همسایه خبر داد که خواستار انتقال تجربه‌های جشن غدیر در کشورمان شده‌اند و گفت: تجربه سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد هر اتفاقی را به دست مردم سپردیم، ماندگار شد و به تکرار نیفتاد، چرا که مردم جوشش حرکت‌های جدید را دارند و ما در قالب سه پویش مردمی به این موضوع پرداختیم.

جزییات مراسم امسال از زبان سخنگوی این ستاد را بخوانید:

۵۴هزار خادم مواکب سال گذشته در جشن مهمونی کیلومتری غدیر در تهران خدمات‌رسانی کردند.

۴۳۴ هزار نفر سال گذشته در جشن مهمونی کیلومتری غدیر در تهرانی بانی کمک‌های نقدی بودند.

۱۰۰ هزار اسباب بازی سال گذشته از سوی کودکان تهرانی شرکت کننده در جشن مهمونی کیلومتری غدیر به کودکان مناطق محروم اهدا شد.

۱۲۰ شهرستان سال گذشته بدون برنامه‌ریزی قبلی و با الهام گرفتن از فضای تهران نهضت مهمونی‌های کیلومتری غدیر در کشور را پیش بردند.

۳۰۰ ایستگاه فرهنگی سال گذشته برای اجرای ایده‌های مردمی جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن غدیر بر پا شد.

۵ کشور مسلمان منطقه امسال برای اجرای جشن مهمونی غدیر در کشور خود اعلام آمادگی کرده و خواستار انتقال تجربه‌های این حرکت باشکوه اسلامی شدند.

یک هزار و۳۰۰ موکب مردمی سال گذشته در قالب ۱۶۰۰ غرفه سازماندهی شده بودند.

۳۰ درصد افزایش مشارکت مردمی برای برپایی جشن ۱۰ کیلومتری غدیر اعلام و ثبت شده است.

۲۲۰۰ موکب امسال برای برپایی جشن ۱۰ کیلومتری غدیر ثبت نام کرده‌اند.

۴ میلیون نفر سال گذشته در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران شرکت کردند.

۳۰ درصد افزایش شرکت‌کننده درجشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران پیش بینی شده است.

۱۲ کیلومتر فضا در تهران امسال برای برپایی بزرگترین شهر اسباب بازی در نظرگرفته شده است.

۳۰ مرکز استان برای برپایی جشن کیلومتری غدیر اعلام آمادگی کرده و حضورشان در این جشن قطعی است.

۴ سکوی مرکزی برای اجرای برنامه های جشن مهمونی کیلومتری غدیر تدارک دیده شده است.

ساعت ۱۶ تا ۲۳، زمان برگزاری جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر است. ۳۰۰۰۱۱۵۵ سرشماره‌ پیش‌بینی شده برای ثبت نام مواکب و نقش آفرینی در روز غدیر. با ارسال عدد ۱ برای ثبت اقدام کنید. ۳۰۰۰۲۲۲ سامانه طراحی شده برای دریافت کمک‌های نقدی مردم است.
پویش لقمه میلیونی

پویش لقمه میلیونی سال گذشته با هدف مشارکت در ثواب اطعام غدیر مبنای راه اندازی این پویش شد که مردم در منزل لقمه‌هایی را آماده کرده و در «مهمونی» توزیع می‌کردند و از طریق شبکه سازماندهی شده، جمع آوری و از طریق مواکب توزیع شد. سال گذشته در این پویش ۷۰۰ هزار لقمه دریافت شد که پیش بینی امسال مشارکت یک تا یک و نیم میلیون لقمه است.

پویش اسباب‌بازی

پویش اسباب بازی، یکی از بخش‌های اصلی جشن ۱۰ کیلومتری غدیر است که در آن، مخاطب اول، کودکان هستند. امسال پویش با هدف جمع آوری اسباب بازی برای کودکان غزه و کودکان مناطق محروم کشور تدارک دیده شده تا مسئله غزه در این مراسم موضوعیت داشته باشد. سال گذشته ۳ هزار خادم شهربازی فعال بود که امسال پویش نوجوانان خادم غدیر برای طرح خادمی شهربازی فعالیت خواهند داشت.