۳ نکته درباره بگم‌بگم‌های مشاور ارشد روحانی

۳ نکته درباره بگم‌بگم‌های مشاور ارشد روحانی

دولت اگر واقعاً اسنادی درباره فساد اقتصادی طیف مقابل خود دارد، چرا افشای آنها و برخورد با آنها را به سال آینده و انتخابات مجلس دهم حواله می‌دهد؟ ...




۳ نکته درباره بگم‌بگم‌های مشاور ارشد روحانی
به گزارش افکارنیوز، سیدمحسن میرشمسی از فعالان فضای مجازی در صفحه شخصی فیس بوک خود نوشت: «اکبر ترکان» مشاور ارشد «حسن روحانی» و متخصص در امور "قرمه‌سبزی" و "آبگوشت بزباش"، تهدید به افشاگری کرده و گفته است: "مسلماً عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف و بادآورده وارد بازی سیاسی شوند و البته ما هم سکوت نخواهیم کرد؛ سال ۹۴ سال افشای آنها است".

ضمن استقبال از هر نوع افشاگری، ذکر چند نکته خالی از لطف نیست!

۱- دولت اگر واقعاً اسنادی درباره فساد اقتصادی طیف مقابل خود دارد، چرا افشای آنها و برخورد با آنها را به سال آینده و انتخابات مجلس دهم حواله می‌دهد؟! چرا همین امسال افشاگری نکرده و نمی‌کند؟! این تأخیراندازی در افشا و برخورد با مفاسد چه معنایی جز سیاست‌بازی و سوءاستفاده‌های باندی و جناحی از مقوله مبارزه با مفاسد اقتصادی برای از میدان به در کردن رقیب و تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات مجلس آینده دارد؟!

۲- "بگم بگم" جناب ترکان نشان می‌دهد که اولاً دوران "بگم بگم" هنوز نگذشته است و ثانیاً دولت برای قبضه کردن مجلس آینده روی این "بگم بگم"ها حساب ویژه باز کرده است نه عملکرد خود و این می‌تواند به معنای خالی بودن دست دولت از عملکرد قابل ارائه به افکار عمومی برای جلب نظر آنها و ایضاً اطمینان به باور نکردن آمارهای دولت توسط مردم نیز باشد!

۳- نکات جالبی در زمینه مفاسد اقتصادی و مبارزه با آن در سابقه جناب ترکان به چشم می‌خورد. ازجمله اینکه سال‌ها پیش در شرکت نفتی و گازی پتروپارس در دوران مدیرعاملی اکبر ترکان، تخلفات متعددی رخ داد؛ تخلفاتی که جناب ترکان درباره آنها گفته بود: "اگر ما رانتی را در دولت قرار دادیم و عده‌ای از آن رانت استفاده کردند و ثروتمند شدند، حق نداریم یقه آنها را بگیریم. چون خودمان مقررات وضع کردیم."
حکایت "دستمال کثیف" است!