گشایش نمایشگاه لباس و  عروسک‌های سنتی مکزیک در سعدآباد

گشایش نمایشگاه لباس و عروسک‌های سنتی مکزیک در سعدآباد

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، طی مراسمی با حضور معاون میراث فرهنگی کشور،مدیر مجموعه سعدآباد،سفیر مکزیک در ایران و جمعی از سفرا، دیپلماتها و هنرمن
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، طی مراسمی با حضور معاون میراث فرهنگی کشور،مدیر مجموعه سعدآباد،سفیر مکزیک در ایران و جمعی از سفرا، دیپلماتها و هنرمندان نمایشگاه لباس و عروسکهای سنتی کشور مکزیک در موزه هنر ملل سعدآباد گشایش یافت.

این نمایشگاه به‌مناسبت روز جهانی کودک و هفته ملی کودک با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان  با مباحث مربوط به میراث فرهنگی کشور مکزیک برپاشده است و شامل مجموعه ای مهم از عروسک‌های سنتی، لباس‌های سنتی و اسباب بازی‌های دست‌ساز از مناطق مختلف مکزیک است.

محمد حسن طالبیان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: در راستای تعاملات فرهنگی،تبادل تجربیات موزه ایی و رویدادهای فرهنگی طی چند ماهه گذشته با سه موزه لوور،بریتانیا و موزه آلمان تفاهم نامه های فرهنگی دو جانبه در زمینه های مختلف مرمت میراث جهانی و حوزه میراث ملموس و ناملموس امضا شده است.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به همکاریهای متعدد با کشورهای در حوزه ایران فرهنگی همچون  عراق، ارمنستان، افغانستان، تاحیکستان ،افزود: در حال حاضر نیز تیم های مختلفی در شیراز اصفهان و یزذ همکاریهایی در زمینه های فرهنگی پزوهشی و معرفی موزه در حال آغاز است و این نشان دهنده این است که ایران همیشه آمادگی تعامل و تبادل تجربیات فرهنگی با کشورهای صاحب تمدن است.

وی ضمن تاکید بر فعالیتهای دو جانبه ایران و مکزیک،بیان کرد: به زودی شاهد نمایشگاهی از کشور مکزیک در موزه ملی خواهیم بود.

این نمایشگاه تا ۲۴ مهرماه در موزه هنرملل واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد دایر است و علاقمندان می توانند در روزهای یاد شده از ساعت 9 تا 15:30 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/