کشف یک تُن چوب قاچاق در کهنوج

کشف یک تُن چوب قاچاق در کهنوج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمزه احمدی با بیان اینکه چوب‌های کشف شده از نوع کهور است، اظهار کرد: چوب‌های قاچاق با یک وانت از استان هرمزگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمزه احمدی با بیان اینکه چوب‌های کشف شده از نوع کهور است، اظهار کرد: چوب‌های قاچاق با یک وانت از استان هرمزگان وارد منطقه جنوب کرمان شده بود.

وی مقصد نهایی قاچاق چوب را استان فارس اعلام کرد و گفت: این محموله در شهرستان کهنوج توقیف و عامل حمل چوب‌های قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌های جنگلی وظیفه‌ای همگانی است از این رو مردم در این خصوص همکاری و مشارکت لازم را با یگان حفاظت داشته باشند.

وی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

احمدی افزود: مردم طبیعت‌دوست، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف زمین‌های ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیرمجاز در عرصه‌های ملی را به "شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان" اطلاع‌رسانی کنند.

کهور از جمله چوب‌های با ارزشی است که این روزها با قیمت‌های بالایی در بازار سیاه عرضه می‌شود، همچنین از این چوب بیشتر برای ساخت قلیان‌ها و لوازم گران‌قیمت مصرف مواد مخدر و دست‌تراشی یا خراطی مصنوعات دیگر نیز استفاده می‌شود.

اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.

کهنوج در ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.