چگونه کتاب مناسب با سلیقه خودمان را انتخاب کنیم؟

چگونه کتاب مناسب با سلیقه خودمان را انتخاب کنیم؟

همشهری آنلاین: انتخاب کتاب مناسب با سلیقه خودمان که از مطالعه آن لذت ببریم، یکی از دغدغه‌های بسیاری از خوانندگان کتاب است و بسیاری از علاقه‌مندان به ک

همشهری آنلاین: انتخاب کتاب مناسب با سلیقه خودمان که از مطالعه آن لذت ببریم، یکی از دغدغه‌های بسیاری از خوانندگان کتاب است و بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در انتخاب کتاب دلخواه خود با سئوال‌های متعددی مواجه هستند که کسب اطلاعات لازم در این زمینه می تواند به آن‌ها در راه رسیدن به کتاب‌های مورد نظرشان کمک کند. شش کلید طلایی در این زمینه را مرور می‌کنیم.

سلیقه شخصی خودتان را بشناسید

اول از همه این نکته مهم و کلیدی یادتان باشد که معمولا برای انتخاب کتاب مناسب، شناخت سلیقه شخصی خودِ فرد بسیار مهم است. برای شناخت سلیقه خود، باید به سوالاتی مانند چه موضوعاتی را دوست دارم؟، چه نوع داستان‌هایی را ترجیح می‌دهم؟ و دسته بندی کتاب‌هایی که تاکنون خوانده‌ام چیست؟ پاسخ دهید. با شناخت سلیقه شخصی خود، می‌توانید به راحتی کتاب‌هایی را پیدا کنید که به دلیل موضوع، سبک و نوع داستان، برای شما جذابیت دارند.

با دوستان و خانواده مشورت کنید

یکی از راهکارهای مناسب در انتخاب کتاب خوب، مشورت با دوستان و خانواده است. شاید دوستان یا خانواده شما کتاب‌هایی را برای خواندن پیشنهاد کنند که شما خود به آن‌ها فکر نمی‌کردید. همچنین، می‌توانید نظرات دیگران را درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند بپرسید و به دنبال پیشنهادات آن‌ها بگردید. از دوستان کتابخوان خود سوال کنید و از نظر آن‌ها درباره کتاب‌هایی که قصد خواندن آن‌ها را دارید، بپرسید. این کار به شما کمک می‌کند تا از نظر دوستان برای انتخاب کتاب بهره بگیرید و کتابی را انتخاب کنید که به نظر آن‌ها جذاب و مفید است. به هرحال آنها خوشحال هم خواهند شد که شما از آنها در مورد سلیقه کتاب هایشان سوال و نظرخواهی می‌کنید.

از سایت‌ها و منابع آنلاین استفاده کنید

موتورهای جست‌وجو در اینترنت به جویندگان کتاب در دنیای امروز هم کمک فراوانی می‌کنند. امروزه سایت‌ها و منابع آنلاین زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای پیدا کردن کتاب‌های مناسب استفاده کنید. مثلاً، سایت‌هایی مانند Goodreads، Amazon و Book Depository به شما اجازه می‌دهند تا نظرات و بررسی‌های دیگران درباره کتاب‌ها را بخوانید و کتاب‌هایی را که به دنبالشان هستید، پیدا کنید. برای استفاده از این سایت ها می‌توانید از گوگل ترنسلیت برای ترجمه کامنت های افراد کتابخوان در سراسر جهان استفاده کنید.

به پادکست‌های کتابخوانی و ویدیوهای معرفی کتاب گوش کنید

یکی از راه‌های عالی برای شناخت سلیقه شخصی مان و پیدا کردن کتاب‌های مناسب هم دیدن ویدیو های معرفی کتاب و پادکست‌هاست در این پادکست‌ها، و ویدیوها افراد مختلف درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند صحبت می‌کنند و نظرات و پیشنهادات خود را به اشتراک می‌گذارند. با گوش دادن به پادکست‌های کتابخوانی، و دیدن ویدیو های معرفی کتاب می‌توانید به کتاب‌های جدیدی که به دنبالشان هستید دست پیدا کنید و مطمئن شوید که این کتاب‌ها با سلیقه شما همخوانی دارند.

از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها بازدید کنید

یک راه دیگر برای پیدا کردن کتاب‌های جدید و مناسب، بازدید از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها است. شما در کتاب‌فروشی‌ها می‌توانید به کتاب‌های جدیدی که تاکنون به آن‌ها دست پیدا نکرده‌اید، دسترسی داشته باشید و با خواندن نمونه‌های آن‌ها، به درک بهتری از آن‌ها برسید. همچنین، کتاب‌فروشی‌ها معمولاً به شما اجازه می‌دهند تا کتاب‌هایی را که به دنبالشان هستید، مرور کنید و در صورت نیاز سفارش دهید.

بررسی‌ها و نقدهای کتاب را بخوانید

مطالعه یادداشت‌ها، بررسی‌ها و نقدهای کتاب، یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن کتاب‌های مناسب است. در این بررسی‌ها و نقدهای کتاب، نویسندگان به شیوه‌های مختلفی درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند صحبت می‌کنند و نظرات و پیشنهادات خود را به اشتراک می‌گذارند. با خواندن این نقدها و بررسی‌ها، می‌توانید به کتاب‌هایی که به دنبالشان هستید دست پیدا کنید و مطمئن شوید که این کتاب‌ها با سلیقه شما همخوانی دارند.