پیکر شهید مدافع حرم در سمنان تشییع و خاکسپاری شد

پیکر شهید مدافع حرم در سمنان تشییع و خاکسپاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمد رحیم رحیمی پس از برگزاری نماز جمعه سمنان با حضور برخی از مسئولان، خانواده های معظم شهدا و ا

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محمد رحیم رحیمی پس از برگزاری نماز جمعه سمنان با حضور برخی از مسئولان، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم از محل مصلی این شهر به سمت میدان استاندارد بر گزار و از آنجا به سمت آرامگاه ابدیش واقع در امامزاده یحیی (ع) در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده شد.

پس از برگزاری نماز جمعه سمنان، مردم شهید پرور و همیشه در صحنه با خواندن نماز بر پیکر پاک این شهید به امامت آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مصلی نماز جمعه این شهر با تشریفات و لبیک یا حسین، لبیک یا ثار الله، مرگ بر آل سعود و همچنین مداحی چند تن از ذاکران آل الله مراسم تشییع را بر گزار کردند.

شهدای مدافع حرم شاگردان حقیقی مکتب اهل بیت (ع) هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در خلال این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، فرهنگ شهادت طلبی را از آثار قیام حضرت سید‌الشهدا (ع) خواند و گفت: آن حضرت با فدا کردن جان خود و اطرافیانش درس ایثار و شهادت را به تمام آزادگان جهان آموختند.

حجت الاسلام علی شکری با اشاره به این مطلب که شهدا در تاریخ انقلاب و برای آیندگان جاودان و در اذهان مردم باقی خواهند ماند افزود: شهدای مدافع حرم شاگردان حقیقی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید همیشه قدردان رشادت ها و ایثارگری های شهدای مدافع حرم در دفاع از ارزش های اسلامی باشیم، تصریح کرد: حرکت در مسیر شهدا برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی با هر پست و مقامی که داشته باشیم، نمونه بارز پاسداشت خون شهیدانی است که در راه این انقلاب و نظام جان خود را فدا کردند و ما در روز قیامت باید پاسخگوی خون این شهیدان باشیم.

ترویج فرهنگ شهادت ضروری است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان نیز در این گفتگو با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه قدردانی و امتنان از مقام والای شهدا را بر عهده داریم، افزود: چرا که شهید جان خود را به بهترین حالت ممکن برای دفاع از دین خدا نثار کرده است.

ایرج کارخایی تصریح کرد: باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام و منزلت شهدا و زنده نگه داشتن نام شهیدان تلاش کنیم.

وی خون مطهر شهدای مدافع حرم حضرت زینب و رقیه (س) را باعث عزت و سرافرازی بیشتر مکتب اسلام دانست و بیان کرد: هر روز شاهد گرایش هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان غربی به دین مبین اسلام هستیم.

کارخایی گفت: پیروزی انقلاب، دشمنان داخلی و خارجی این نظام را برآشفت و منجر به آغاز جنگی شد که تنها سلاح مردم در این میدان نبرد ایمان و اطاعت از رهبری بود و امروز ایثار و رشادت های آن جوانان ایران را به یکی از ابر قدرت های جهان تبدیل کرده است.

شهدا با تقدیم جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان هم در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شهادت این عزیزان انقلاب را در برابر دشمنی‌های دنیای کفر و استکبار جهانی پابرجا نگاه داشت،  افزود: همین خون‌های پاک هم سبب افزایش قدرت انقلاب و ضمانت بقای آن خواهد بود.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی تصریح کرد: شهدا با تقدیم جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و برای آسایش مردم جان پاکشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: حادثه عاشورا اگرچه در یک روز اتفاق افتاد اما منجر به تأسیس دانشگاهی شد که شهدای مدافع حرم، فارغ التحصیلان این مکتب به حساب می آیند که با پیروی از سیره و روش سید و سالار شهیدان در برابر انحرافات ایستادند و از بهترین سرمایه خود برای حفاظت از مبانی اسلامی گذشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در خاتمه با تاکید بر اینکه جوانان باید وصیت نامه شهدا را مطالعه کنند، عنوان کرد: در وصیت نامه اکثر شهدا به تلاوت قرآن، اطاعت از رهبری، حضور در نماز جماعات، رسیدگی به ایتام و کسب علم و ایمان سفارش شده است.