پیش‌بینی‌ آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی‌

پیش‌بینی‌ آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، امروز فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمال غرب و سواحل غربی دریای
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، امروز فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر را شاهد هستیم که به ابرناکی، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در این مناطق انجامیده است.

شدت بارش ها امشب و اوایل وقت فردا در استان های گیلان، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل و روز یکشنبه در استان های مازندران و گلستان خواهد بود.

در 2 روز آینده در برخی مناطق ایلام و خوزستان، شمال اصفهان، قم، مرکزی، قزوین، البرز و تهران به دلیل وزش باد به نسبت شدید، امکان خیزش گردوخاک وجود خواهد داشت.

از بعدازظهر امروز و اوایل امشب برای مناطق گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان های شرقی و غربی ، رگبار باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید موقتی و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها پیش بینی می شود که این شرایط روز یکشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی حاکم است.

در همین مدت جاده های کوهستانی استان های گیلان ، اردبیل، مازندران و شمال آذربایجان شرقی مه آلود خواهد بود ، از این رو توصیه می شود با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، اقدامات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری، در برخی ساعت وزش باد شدید پیش بینی می شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 32 و 20 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با دمای 43 درجه بالای صفر و پس از آن یزد و بوشهر با 38 درجه بالای صفر گرم ترین شهرهای کشور و شهرکرد با 2 درجه بالای صفر سردترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 24 شهریورماه 233.9 میلی متر ثبت شد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، میزان بارش در همین بازه زمانی در سال گذشته 198.3 میلی متر بود.

کاربران همچنین می توانند جزئیات خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/NVGX4N