پله به بخش مراقبت پایان زندگی در بیمارستان منتقل می‌شود

پله به بخش مراقبت پایان زندگی در بیمارستان منتقل می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین پله ۸۱ ساله روز سه‌شنبه برای ارزیابی دوباره درمان سرطانش در بیمارستان بستری شده بود. اکنون روزنامه برزیلی Fo

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین پله ۸۱ ساله روز سه‌شنبه برای ارزیابی دوباره درمان سرطانش در بیمارستان بستری شده بود.

اکنون روزنامه برزیلی Folha de S Paulo می‌نویسد شیمی‌درمانی پله قطع شده است و او مراقبت‌های پایان زندگی را دریافت می‌کند، یعنی فقط برای علائمی مانند درد و تنگی نفس درمان می‌شود.

بیمارستان آلبرت اینشتین در شهر سائوپائولوی برزیل از تایید این گزارش‌ها که این اسطوره فوتبال که «سلطان» نامیده می‌شود، تحت مراقبت‌ تسکینی است، خودداری کرد و گفت فقط از طریق بولتن‌های رسمی در این باره اطلاع‌رسانی خواهد کرد. بر اساس آخرین گزارش‌های پزشکی منتشرشده در روز جمعه پله برای یک عفونت تنفسی تحت درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها است. این گزارش اظهار کرد که حال او «پایدار است و بهبودی کلی در وضعیت سلامتش رخ داده است.»

پله در یک پست اینستاگرامی در روز پنجشنبه برای اطمینان دادن به طرفدارانش گفت دارد «ویزیت ماهانه‌اش» از بیمارستان را انجام می‌دهد. او تصویری از ساختمانی در قطر را منتشر کرد که با پیامی روشن شده بود که برای او آرزوی بهبودی فوری کرده بود و از این کشور میزبان جام جهانی به خاطر این بزرگداشت تشکر کرد.

کلی ناسیمنتو، دختر پله که در جام جهانی در قطر حضور دارد نیز تلاش کرد نگرانی‌ها درباره سلامت این اسطوره فوتبال را برطرف کند. او در پستی در رسانه‌های اجتماعی در روز پنجشنبه نوشت:‌«رسانه‌ها باز دارند جنجال می‌کنند» و افزود که خواهر و بردرانش در کنا\ر پدرشان هستند و سلامت پله در شرایطی نیست که نیاز به بازگشت به او برزیل باشد.

پله که با نام ادسون آرانتس دو ناسیمنتو متولد شد یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های جهان شمرده می‌شود. او فقط ۱۷ سال داشت که با ثمر رساندن شش گل برای برزیل در جام جهانی ۱۹۵۸ از جمله دو گل در بازی فینال در مقابل تیم سوئد میزبان مسابقات که نخستین قهرمانی در این مسابقات را برای کشورش به ارمغان آورد، به شهرت رسید.

پله که در سال ۱۹۷۷ از فوتبل کناره گرفته بود، در سال‌های اخیر دچار مشکلات سلامت بود. او در سپتامبر ۲۰۲۱ دچار سرطان روده بزرگ تشخیص داده شد و در ماه دسامبر گذشته دو هفته را در بیمارستان گذراند.