پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است

پس از عملیات ایران علیه اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و حماس متوقف شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، این شبکه تلویزیونی به یک دیپلمات ارشد یک کشور عربی معرفی نشده استناد کرده که از جریان مذاکرات، اطلاعات دست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، این شبکه تلویزیونی به یک دیپلمات ارشد یک کشور عربی معرفی نشده استناد کرده که از جریان مذاکرات، اطلاعات دست اول دارد.

در خبر منتشره از سوی این شبکه تلویزیونی آمده است:"در حال حاضر، مذاکرات درباره آتش بس و آزادی گروگان های اسرائیلی از سوی جنبش حماس "تقریباً متوقف شده است".

خاطرنشان می شود که این دیپلمات هیچ کس را مقصر ندانست و خاطرنشان کرد که مذاکرات به بن بست رسیده است زیرا تنش ها با ایران پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق د درجه اول اهمیت قرار گرفته است.

پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز موشک باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است.

صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات موشکی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق مرزی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.