وضعیت هوای تهران در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وضعیت هوای تهران در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز -یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در شرایط قابل قبول قرار دارد. وضعیت ک

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز -یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در شرایط قابل قبول قرار دارد. وضعیت کنونی آلاینده ها شاخص ( PM۲.۵) و عدد ۷۵ را نشان می‌دهند.

این در حالی است که ۱۷ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و دو ایستگاه (شهرداری منطقه ۱۹ و منطقه ۳) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس(نارنجی) قرار دارند.

همچنین در ۴ ایستگاه (شهرداری منطقه ۲، منطقه ۶، منطقه ۱، منطقه ۵ و منطقه ۲۲) وضعیت پاک (سبز) ثبت شده است.

همچنین شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۷۲ و وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بر اساس گزارش سایت کنترل کیفیت هوای تهران شهرداری منطقه ۱۹ با ثبت عدد شاخص ۱۱۲ و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، آلوده ترین نقطه و ایستگاه شهرک چشمه در منطقه ۲۲ با شاخص ۳۳ و قرار گرفتن در وضعیت پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۳۴ روز قابل قبول را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.