نگرش میان فرهنگی اختلافات مابین اقوام رابه هم افزایی تبدیل می کند

نگرش میان فرهنگی اختلافات مابین اقوام رابه هم افزایی تبدیل می کند

به گزارش خبرنگارمهر، عبدالمحمد زاهدی امروز سه شنبه در افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، با ا

به گزارش خبرنگارمهر، عبدالمحمد زاهدی امروز سه شنبه در افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه یک دهه از بیان نگرش میان فرهنگی در مجامع فرهنگی، علمی و فلسفی دنیا می گذرد، گفت: انجمن فلسفه و حکمت ایران هم اهمیت ویژه ای برای این مبحث قائل است و توجه خاصی هم به آن دارد.

وی عنوان کرد: خلقت انسان به گونه ای است که هر فردی دارای نگرش ها، سلیقه ها و دیدگاه های مختلف و متفاوتی در عرصه های گوناگون هست.

وی اظهارداشت: آنچه منجر به تبدیل اختلاف و تفاوت مابین ملت ها و اقوام گوناگون به هم افزایی و همزیستی مسالمت آمیز می شود، وجود نگرش میان فرهنگی است.

استاندار کردستان بیان کرد: نگرش میان فرهنگی نوعی نگاه جامعه جهانی به همه فرهنگ ها و خرده فرهنگ های عالم است.

زاهدی ادامه داد: باید این واقعیت را بپذیریم که می توانیم از این سرمایه عظیم که مجموعه ای از فرهنگ ها و اقوام است به عنوان یک هم افزایی و وحدت ملی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران، کشوری متنوع به لحاظ فرهنگی است، گفت: ما فرهنگ های گوناگون در کشور داریم و درون این فرهنگ ها خرده فرهنگ های متنوع وجود دارد که همه این ها سرمایه ای برای کشور به شمار می آیند.

وی افزود: درصورتی که بتوانیم از سرمایه عظیم فرهنگی موجود در کشور بهترین اسفتاده را داشته باشیم آنگاه می توانیم در عرصه جهانی سازی فرهنگ سرآمد باشیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه نگرش میان فرهنگی ریشه در تاریخ بشر دارد، اظهارداشت: این نگرش به اصل خلقت و فلسفه خلقت انسان و گوناگونی اقوام ملل و طوایف بر می گردد.