میز سلامت در مساجد منطقه ۸ برپاست

میز سلامت در مساجد منطقه ۸ برپاست

به گزارش همشهری آنلاین، در این طرح که سه‌شنبه‌های سلامت نامیده می‌شود، کارشناسان اداره سلامت شهرداری منطقه ۸ به همراه تیم پزشکی و مشاوران سلامت روزهای

به گزارش همشهری آنلاین، در این طرح که سه‌شنبه‌های سلامت نامیده می‌شود، کارشناسان اداره سلامت شهرداری منطقه ۸ به همراه تیم پزشکی و مشاوران سلامت روزهای سه‌شنبه هر هفته برای پایش سلامت شهروندان به صورت دوره‌ای در یکی از مساجد منطقه حاضر می‌شوند. طرح سه‌شنبه‌های سلامت که از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون در ۵۲ مسجد این منطقه اجرایی شده، شامل ویزیت رایگان پزشک عمومی، مشاوره سلامت، طب سنتی، مشاوره روانشناسی، مشاوره مامایی، غربالگری فشار، قند خون و دیابت و ... است.

برپایی کارگاه‌های سلامت

علاوه بر ارایه خدمات سلامت در مساجد، در طرح سه‌شنبه‌های سلامت، کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای آگاهی شهروندان در حوزه سلامت هم در مساجد منطقه ۸ برگزار می‌شود. در این کارگاه‌ها که بنا به درایت بانیان متناسب با موضوعات روز برپا می‌شود، کارشناسان به مسائلی از قبیل «راهکارهای کاهش تاثیر آلودگی هوا بر بدن»، «چگونگی مواجهه با افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند؟»، «بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای بیماران دیابتی»، «پیشگیری از پوکی استخوان»، «راه‌های خودمراقبتی دربرابر ویروس‌ها» و... می‌پردازند و به پرسش‌های شهروندان و نمازگزاران درباره این موضوعات پاسخ می‌دهند. میز خدمت و کارگاه‌های سلامت هر هفته ۲ ساعت قبل از اذان ظهر آغاز شده و تا ساعتی بعد از نماز عصر ادامه دارد.

ارائه خدمت به ۱۲۰ هزار نفر

طرح سه‌شنبه‌های سلامت در ۱۰ ماه اول سال جاری در همه مساجد منطقه به صورت دوره‌ای چندین بار برگزار شده است. به گفته بانیان طرح، تاکنون ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان منطقه ۸ از خدمات سلامت محورمساجد بهره برده‌اند. بد نیست بدانید برنامه بعدی سه‌شنبه‌های سلامت قراراست روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه در مسجد امام حسین (ع) در محله تسلیحات اجرا شود. دراین طرح علاوه بر خدمات فوق، اسکن رایگان کف پا توسط پزشک انجام می‌شود.

اگر شما هم مایلید از خدمات این طرح استفاده کنید، برای اطلاع از تاریخ حضور تیم پزشکی و سلامت در مسجد محله‌تان به اداره سلامت منطقه ۸ با شماره ۹۶۰۳۶۰۰۰ تماس بگیرید.