مشکلات شهرستان های جنوبی خوزستان کمتر شنیده می شود

مشکلات شهرستان های جنوبی خوزستان کمتر شنیده می شود

زینب شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه کارگاه روزنامه نگاری شهرستان سوسنگرد با اشاره به اهمیت پرورش نیروهای حرفه ای و تخصصی در حوزه خبرنگاری و رو

زینب شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه کارگاه روزنامه نگاری شهرستان سوسنگرد با اشاره به اهمیت پرورش نیروهای حرفه ای و تخصصی در حوزه خبرنگاری و روزنامه نگاری افزود: تحلیل محتوای رسانه های استانی نشان می دهد که اخبار برخی شهرستان ها به ویژه شهرستان های جنوبی مانند سوسنگرد، هویزه، بستان و رفیع کمتر از سایر شهرستان ها پوشش داده می شوند.

شریفی یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمبود خبرنگار و نیروهای حرفه ای در شهرستان های مذکور عنوان کرد و گفت: می توان با تشکیل کلاس های خبرنگاری، سواد رسانه ای و گزارش نویسی افراد علاقمند به ویژه نسل جوان را حمایت کرد و زمینه ای را فراهم کرد تا فرایند خبررسانی و گردش اطلاعات در این شهرستان ها بهبود یابد.

وی خبرنگاران را حلقه اتصال مردم و مسئولان دانست و افزود: مسئولان شهرستانی و نخبگان هر شهر باید مشوق خبرنگاران محلی و بومی باشند. متاسفانه دیده شده که گاهی برخی خبرنگاران در شهرهای محروم به علت انعکاس مشکلات معمولی و یا انتقاد از یک مسئول مورد اذیت و آزار قرار می گیرند. این در حالی است که می توان از پتانسیل روزنامه نگاران برای جذب اعتبارات استانی و کشوری کمک گرفت.