قیمت نفت کاهش یافت/پیش‌بینی قیمت 85 دلار تا سال 5 سال دیگر

قیمت نفت کاهش یافت/پیش‌بینی قیمت 85 دلار تا سال 5 سال دیگر

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی هم‌چنان نزولی بود و بشکه‌ای 48 دلار و 84 سنت به فروش رفت که نسبت به روز
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی هم‌چنان نزولی بود و بشکه‌ای 48 دلار و 84 سنت به فروش رفت که نسبت به روز گذشته با افت 31 سنتی همراه بود. همچنین قیمت نفت آمریکا هم کاهش 61 سنتی را تجربه کرد و به بشکه‌ای 46 دلار و 3 سنت معامله شد.

به گزارش رویترز دلیل کاهش قیمت نفت افزایش بیش از اندازه ذخایر نفت آمریکا و همچنین عرضه بیش‌تر نفت در بازارهای جهانی است.

براساس آمارهای گروه صنعتی مؤسسه نفت آمریکا میزان ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 9 اکتبر 465.96 میلیون بشکه بود که افزایش 9.4 میلیون بشکه‌ای را نشان می‌دهد. پیش از این تحلیل‌گران معتقد بودند که ذخایر آمریکا در این مدت رشد 2.8 میلیون بشکه‌ای خواهد داشت.

اما در این میان بارکلایز تحلیل‌گر مسائل نفت چشم انداز مثبتی را در طولانی مدت برای بازار نفت متصوّر است وی معتقد است قیمت نفت تا سال 2020 به بشکه‌ای 85 دلار خواهد رسید که این رقم 20 دلار بیش‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی است.

این تحلیلگر در خصوص بازار نفت در سال 2016 می‌گوید: فشار روی تقاضای چینی‌ها با توجه به کاهش رشد اقتصادی این کشور و نیز بازگشت دوباره ایران به بازارهای جهانی باعث کاهش قیمت نفت خواهد شد، اما در طولانی مدت قیمت نفت بالا می‌رود.

انتهای پیام/