عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حماة/ 300 مرتبه نقض آتش‌بس توسط معارضین

عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حماة/ 300 مرتبه نقض آتش‌بس توسط معارضین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، اعزام ناو هواپیمابر روسیه برای مبارزه با داعش به دریای مدیترانه، 300 مرتبه نقض آتش‌بس توسط معارضین، آغاز عملیا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، اعزام ناو هواپیمابر روسیه برای مبارزه با داعش به دریای مدیترانه، 300 مرتبه نقض آتش‌بس توسط معارضین، آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حماة، تحرکات نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک در حسکه، انتقال سلاح به حلب در پوشش کمک‌های بشردوستانه، تکذیب احتمال حضور نیروی زمینی ترکیه در سوریه و درخواست وزیر امورخارجه روسیه از آمریکا برای عمل به تعهدات در سوریه مهم ترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته است.

تحولات میدانی

روسیه ناو هواپیمابر خود را برای مبارزه با داعش به دریای مدیترانه اعزام می‌کند

وزیر دفاع روسیه از اعزام تنها ناو هواپیمابر خود به سواحل سوریه به منظور تقویت قوای نظامی این کشور در دریای مدیترانه در عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: روسیه 3 هزار نظامی در ریف‌ حلب دارد

مرکز دیده بان حقوق‌ بشر سوریه (وابسته به معارضان این کشور) به نقل از برخی منابع اعلام کرد روسیه حدود 3000 نظامی به حومه جنوب شرقی حلب اعزام کرده است.

لاوروف: معارضین 300 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند

جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی بحران سوریه و راهکارهای پایان دادن به درگیری‌های 5 ساله آغاز شده و وزاری خارجه روسیه، آمریکا و نماینده سوریه در آن جملات مهمی را بیان کردند.

آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در شمال حماة

ارتش سوریه از امروز موج جدیدی از حملات را به مواضع گروههای مسلح در شمال استان حماة آغاز کرد به طوری که حدود 30 حمله هوایی از صبح امروز انجام داده است.

مقام نظامی سوریه: آتش جنگ در حلب شعله‌ورتر می‌شود

یک مقام نظامی سوریه گفت: صدها مرتبه نقض آتش‌بس توسط گروه‌های تروریستی در سوریه و حمله آمریکا به پایگاه ارتش در دیر الزور، نظامیان سوری را نه تنها در برابر نبرد شدیدتر با تروریست‌ها و بلکه مستقیماً با آمریکا قرار داده است.

پشتیبانی آمریکا از تجاوز نظامی ترکیه به حلب

منابع میدانی سوریه می‌گویند نیروهای آمریکایی با پشتیبانی از تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه، به بمباران مناطقی در ریف شمالی حلب ادامه می‌دهند.

تحرکات نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک در حسکه

نیروهای سوریه دموکراتیک با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی، عملیات نظامی در جنوب ریف حسکه را آغاز کرده اند تا شهرک مرکده را تحت سیطره خود بگیرند.

انتقال سلاح به حلب در پوشش کمک‌های بشردوستانه

دولت روسیه ویدئویی منتشر کرده که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی همزمان با انتقال کمک‌های بشردوستانه به حلب، در حال حمل و نقل تسلیحات بوده‌اند.

تحولات سیاسی

وزیر دفاع ترکیه احتمال حضور نیروی زمینی در سوریه را رد کرد

وزیر دفاع ترکیه با رد احتمال شرکت کردن نیروی زمینی کشورش در عملیات ضد تروریستی در شمال سوریه، تاکید کرد ارتش آزاد سوریه بجای پیاده‌نظام ترکیه، ماموریت پاکسازی داعش را انجام می‌دهد.

نیویورک تایمز: آمریکا درصدد ارسال مستقیم سلاح به کُردهای سوریه است

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز ضمن اذعان به تنش‌ها و اختلافات واشنگتن و آنکارا درباره موضوع کُردها، خبر داده که دولت باراک اوباما درصدد ارسال مستقیم تسلیحات به کُردهای سوری است.

لاوروف: آمریکا به تعهدات خود در قبال سوریه عمل کند

وزیر امورخارجه روسیه در نشست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در نیویورک تأکید کرد، آمریکا باید به تعهدات خود در قبال سوریه عمل کند.

اشتاین‌مایر درباره موثر بودن مذاکرات آتی درباره سوریه ابراز ناامیدی کرد

وزیر خارجه آلمان ضمن ابراز ناراحتی از نقض آتش‌بس در سوریه و محکومیت حمله به کاروان کمک‌ها در حلب، درباره موثر بودن مذاکرات در این زمینه در حاشیه نشست سازمان ملل، ابراز ناامیدی کرد.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/KYSFYH