صهیونیست‌ها خود را مضحکه دنیا کردند

صهیونیست‌ها خود را مضحکه دنیا کردند

به گزارش همشهری آنلاین، شب گذشته رژیم صهیونیستی با قصد هدف قرار دادن مواضع جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاک ایران چند پرنده هدایت از

به گزارش همشهری آنلاین، شب گذشته رژیم صهیونیستی با قصد هدف قرار دادن مواضع جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاک ایران چند پرنده هدایت از راه دورِ نظامی را روانه آسمان‌ ایران کرد که با اقدام هوشیارانه پدافند نیروهای نظامی هیچ خسارتی به مواضع نظامی ایران وارد نشد. اما جالب‌تر از شکست نظامی در این رخداد، شکست رسانه‌ای اسرائیلی‌ها بود؛ به شکلی که حتی یکی از وزاری کابینه رژیم صهیونیستی به نام «بن گویر»، وزیر امنیت اسرائیل آن را «مسخره» خواند. حتی در فضای مجازی کاربران خارجی هم با به استهزا درآوردن این اقدام رژیم؛ توان نظامی اسرائیل در برابر ایران را ضعیف خواندند. برای بررسی بهتر این موضوع با سردار محمداسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق معاونت قرارگاه ثارالله گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

اسرائیل دنبال یک بازی روانی با ایران است

کوثری در ابتدا گفت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه قصد داشت چند موضع در شهرهای ایران را مورد هدف قرار دهد تنها یک بازی پیشِ پا افتاده رسانه‌ای و روانی است. آنان چون در حقیقت توان رویارویی جدی با جمهوری اسلامی را ندارند سعی می‌کنند، با فرستادن چند ریزپرنده به آسمان‌های ایران و از طریق مزدوران خودشان در کشورمان اهدافی را پیگیری کنند. حتی احتمال اینکه این ریزپرنده‌ها از خاک اسرائیل بلند شده باشد هم کم است. آنان از طریق این کارها می‌خواهند چنین القا کنند که اقدامی را در پاسخ به ایران انجام دادند.

این کجا و آن کجا!

وی افزود: اما در مقام مقایسه، این اقدام اسرائیل که مورد تمسخر واقع شده و هیچ ارزش سیاسی و نظامی نداشت کجا و آن وعده صادق ایران که هیمنه و حیثیت اسرائیل را به چالش کشاند کجا؟ اقدام شب گذشته اسرائیل از طرفی دیگر دارای اهمیت است و آن عبارت از آمادگی و هوشیاری پدافند ایران در برابر هرگونه عمل خصمانه دشمن است. هیچ خسارت جدی‌ای به مواضع نظامی ایران وارد نیامده و اسرائیل تنها با این کار خود را مضحکه جهانیان کرد و حتی بین خودشان این اقدام مورد تمسخر قرار گرفت.

نه جرأت جنگ با ایران را دارد نه توانایی‌اش را

این تحلیلگر سیاسی ـ نظامی ادامه داد: اسرائیل در حقیقت چون نمی‌تواند یک درگیری جدی و مهم را با ایران پیگیر شود؛ و اساساً نه توانایی و نه جرأت اقدام علیه ایران به شکل گسترده را دارد؛ سعی می‌کند با پیش کشیدن یک جنگ روانی و رسانه‌ای بگوید که علیه ایران دست به عملی خاص زده که البته اگر آنان بخواهند دست به خراب‌کاری در خاک کشور بزنند، بدون شک پاسخ محکم‌تر از سری قبل دریافت خواهند کرد. عملیات اسرائیل آورده‌ای جز از بین بردن آبرویشان نداشت.

کوثری در انتها گفت:‌ درمورد اینکه ایران آیا به این عمل بچگانه رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد یا خیر باید بررسی‌های لازم به عمل بیاید. تا الآن که خسارت و اتفاق خاصی علیه ایران صورت نگرفته است، اما اگر لازم باشد ایران چه به عوامل داخلی و چه به دشمن خارجی پاسخ درخوری خواهد داد.