شعار «حیا کن، رها کن» علیه سرمربی شهرداری/ توهین به «بابک نظافت»

شعار «حیا کن، رها کن» علیه سرمربی شهرداری/ توهین به «بابک نظافت»

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته نهم و پایانی نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، بعدازظهر دوشنبه تیم‌های یس آل و شهرداری برگزار کنن

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته نهم و پایانی نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، بعدازظهر دوشنبه تیم‌های یس آل و شهرداری برگزار کننده نخستین دربی تاریخ بسکتبال گرگان بودند که در پایان تیم یس آل با نتیجه ۷۰ بر ۵۸ به پیروزی رسید.

این دیدار جنجالی که در سالن امام خمینی (ره) گرگان و در حضور بیش از دوهزار تماشاگر برگزار شد، حاشیه‌های زیادی به همراه داشت که گزیده‌هایی از آن در ادامه آمده است.

یک دقیقه سکوت به احترام حادثه دیدگان زلزله غرب کشور

پیش از بازی پیش بینی می‌شد که سالن امام خمینی (ره) گرگان پس از مدت‌ها مملو از تماشاگر شود که این اتفاق رخ داد تا بسکتبالدوستان گرگانی شاهد نخستین دربی تاریخ بسکتبال این شهر باشند.

تماشاگران گرگانی در جای جای سالن امام خمینی (ره) نشسته بودند و پیش از آغاز دیدار هر دو تیم شهرشان را مورد تشویق قرار دادند.

حاضرین در سالن پیش از آغاز بازی با یک دقیقه سکوت همدردی خود را با حادثه دیدگان زلزله غرب کشور اعلام کردند.

جایگاه خبرنگاران سالن امام خمینی (ره) مانند همیشه شاهد حضور افراد غیر خبرنگار بود که موجب شد خبرنگاران ورزشی و پیشکسوتان این عرصه روی زمین بنشینند تا افراد غیر خبرنگار بازی را به راحتی از روی صندلی‌های جایگاه خبرنگاران دنبال کنند.

نکته تاسف آور بی توجهی مسئولان برگزاری این مسابقه به درخواست خبرنگاران برای ساماندهی جایگاه آنها بود و هر مسئولی آن را به دیگری ارتباط می‌داد.

اعضای تیم ملی کبدی عراق که برای شرکت در رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا در گرگان به سر می‌برند در سالن امام خمینی (ره) حاضر شدند تا تماشاگر دربی بسکتبال گرگان باشند.

آغاز دو دستگی میان تماشاگران در کوارتر دوم

کوارتر نخست این دیدار پایاپای بود و دو تیم به محک زدن یکدیگر پرداختند و در نهایت یس آل ۱۸ بر ۱۶ پیروز این کوارتر شد.

دو بلاک شات پیاپی از مسعود سلیمانی بازیکن تیم شهرداری تماشاگران را به وجد آورد و البته به نظر می‌رسید جو سالن کمی به سود تیم شهرداری است.

در کوارتر دوم یس آل بازی بهتری به نمایش گذاشت تا در پایان نیمه نخست ۳۹ بر ۲۷ از رقیب خود پیشی بگیرد.

از اواسط کوارتر دوم در حالی که لیدرهای بسکتبال گرگان جایگاه رو به رو را ترک کرده بودند دو دستگی میان تماشاگران آغاز شد به طوری که حاضرین در جایگاه رو به رو تیم شهرداری را تشویق می‌کردند و چند دسته از تماشاگران در نقاط مختلف سالن تیم یس آل را مورد تشویق قرار می‌دادند.

شعارهای حیا کن و رها کن علیه سرمربی شهرداری

در کوارتر سوم بازی نزدیک‌تری را شاهد بودیم، تعداد خطاهای دواین میشل، تایرون مک نیل، کامیار صادق زاده و رهام کبیر بازیکنان اصلی تیم یس آل گرگان به چهار رسید تا مخدومی به بازیکنان دیگر خود میدان دهد و نتیجه در پایان این کوارتر ۵۱ بر ۴۱ به سود یس آل باشد.

کری تماشاگران دو تیم در کوارتر سوم به اوج خود رسید و بارها علیه تیم رقیب شعار می‌دادند، جوی که هیچ گاه سالن امام خمینی (ره) گرگان آن را تجربه نکرده بود.

در کوارتر چهارم و با ورود بازیکنان اصلی یس آل به زمین، کفه ترازو به سود این تیم سنگینی کرد و با پرتاب سه امتیازی دواین میشل اختلاف امتیاز دو تیم به ۱۷ رسید تا تماشاگران، کادر فنی و بازیکنان شهرداری از پیروزی در این دیدار نا امید شوند.

در این میان عده‌ای از تماشاگران هر دو تیم در حالی که شکست شهرداری تقریبا قطعی شده بود شعار «زمان حیا کن، شهرداری را رها کن» سر دادند و خواستار استعفای سرمربی تیم شهرداری گرگان شدند.

در میان تعجب هم عده کمی از تماشاگران خواستار حضور دوباره محمدمهدی ایزدپناه روی نیمکت شهرداری گرگان شدند و این در حالی است که ایزدپناه فصل گذشته از شعارهای «حیا کن، رها کن» همین تماشاگران در امان نبود.

توهین هواداران شهرداری به بابک نظافت

اما پس از این دیدار بسکتبال گرگان شاهد صحنه‌های تلخی بود، هواداران تیم شهرداری گرگان بارها در این دیدار بابک نظافت بازیکن با تجربه تیم یس آل که سابقه بازی در تیم شهرداری هم دارد را مورد اهانت قرار دادند و نظافت در پاسخ به این اقدام به سمت تماشاگران رفت و برای آنها دست زد.

نکته عجیب در دربی بسکتبال گرگان جایی بود که با توجه به صحبت‌های تند دو هفته قبل سرمربی تیم شهرداری علیه تماشاگران گرگانی، پیش بینی می‌شد جو سالن علیه این تیم باشد اما عکس این اتفاق رخ داد و تماشاگران جایگاه رو به رو از شهرداری حمایت کردند.

مصاحبه نکردن سرمربی شهرداری و سقوط میکسد زون

در پایان این دیدار سید زمان حسینی سرمربی تیم شهرداری گرگان از مصاحبه با خبرنگاران خودداری کرد تا حسن طیبی سرپرست این تیم پاسخگوی خبرنگاران باشد.

زمانی که خبرنگاران در حال مصاحبه با صالح مخدومی سرمربی تیم یس آل بودند، بنری که با پایه به عنوان میکسد زون برای گفتگوی خبرنگاران با مربیان تعبیه شده بود با هجوم برخی از تماشاگران سقوط کرد.

بابک نظافت در پایان این دیدار از لیدرهای بسکتبال گرگان گله مند بود که نتوانستند اهانت تماشاگران به وی را مدیریت کنند.

آمریکایی‌ها برگ برنده یس آل

دو بازیکن آمریکایی یس آل نمایش درخشانی در این دیدار داشتند و اصلی‌ترین عامل پیروزی این تیم در دربی بسکتبال گرگان بودند.

تایرون مک نیل بازیکن آمریکایی تیم یس آل گرگان با کسب ۲۷ امتیاز، عنوان امتیاز آورترین بازیکن این دیدار را به خود اختصاص داد، دواین میشل دیگر بازیکن آمریکایی تیم یس آل هم ۱۴ امتیاز کسب کرد و با ۶ ریباند و ۶ پاس منجر به گل عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت.

مسعود سلیمانی بازیکن ملی پوش تیم شهرداری گرگان هم با کسب ۲۲ امتیاز، ۱۴ ریباند، دو بلاک شات، یک توپ ربایی و مجموع اثرگذاری ۲۹، بهترین بازیکن زمین بود. ساسون آبرامیان دیگر بازیکن شهرداری گرگان هم ۱۲ امتیاز کسب کرد و با ۱۳ ریباند عملکرد قابل قبولی داشت.

عدنان دورقی، محمد شهریان و سامان طاهر پور، سه بازیکن غیر بومی شهرداری گرگان که کادر فنی این تیم روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده بود در این دیدار عملکرد بسیار ضعیفی از خود بر جای گذاشتند.