سازها برای مستند «زمناکو» کوک شدند

سازها برای مستند «زمناکو» کوک شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، وی از موسیقی کردی سورانی که فرهنگ غالب موسیقی معاصر منطقه حلبچه می‌باشد برای آهنگسازی بهره گرفته است . همچنان که مانند آثار قب
به گزارش خبرگزاری فارس، وی از موسیقی کردی سورانی که فرهنگ غالب موسیقی معاصر منطقه حلبچه می‌باشد برای آهنگسازی بهره گرفته است . همچنان که مانند آثار قبلی او در بسیاری از قطعات اشاره مستقیمی به این موسیقی نشده است،و به موازات کشف موطن اصلی قهرمان فیلم فضای کردی موسیقی نمایان می‌شود.

گروه سازهایی که در موسیقی زمناکو شنیده می شود کاملا ایرانی است و به گفته وی هنوز تصمیمی برای استفاده از سازهای الکترونیک در قطعات ندارد و فضاسازی‌های افکتیو نیز با سازهای آکوستیک ایجاد خواهد شد، مجید پوستی و همکارانش در کارگاه موسیقی ماناک بیش از یک ماه است که مشغول پژوهش و تنظیم قطعات موسیقی برای این مستند هستند و هم اینک مشغول ضبط قطعات در استودیو پاییز می‌باشند.

مجید پوستی که آهنگسازی  برای فیلم سینمایی ناهید منتخب جشنواره کن  را در کارنامه خود دارد، فضای  همکاری با مهدی قربانپور کارگردان این فیلم و سایر عوامل را بسیار مسوولانه و هنرمندانه توصیف می کند و در ارتباط با عوامل همراهی کننده اش در گروه موسیقی از سینا نصرتی و محمدرضا پوستی دستیارانش به عنوان نوازندگان سه تار و عود نام برد ، هاله سیفی زاده آواهایی را برای موسیقی این فیلم خواهد خواند ، مهبد نبوی نوازنده کمانچه ، میثم ستایش نوازنده ی تارباس آرشه ای ، دینا دوستی نوازنده ی کمانچه آلتو ، فردین لاهورپور نوازنده ی نرمه نای و باغلاما خواهند بود. آهنگسازی و تنظیم قطعات عمدتا به صورت کارگاهی با همکاری محمدرضا پوستی و سینا نصرتی انجام شده است.

16 مارچ 1988 (25 اسفند 1366)حلبچه شهری مرزی در اقلیم کردستان عراق توسط صدام بمباران شیمیایی می شود، این اتفاق   باعث جدایی  کودکی 40 روزه از آغوش مادرش می‌شود‌.

عوامل فیلم :تصویربردار :صادق سوری ،باسط جبار/  تدوین :ارسلان امیری / صدابردار : هادی ساعد محکم ،کیومرث سبحانی/ صداگذار:احسان افشاریان/ موسیقی:مجید پوستی/ مدیر تولید :محمد هادی حیدری / طراح گرافیک :حامد بارئی طبری / دستیار کارگردان:ربوار احمد عبابیلی / دستیار تدوین :هادی احمدی / دستیار تولید :مهدی محمدی تجلیل /تهیه کننده:محمد شکیبا نیا  با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

بنا بر این گزارش، این مستند بلند در مدت زمان 70 دقیقه تولید شده و به مدت دو سال و بیش از 30 جلسه در تهران، مشهد، حلبچه و سلیمانیه عراق تصویربرداری شده است و در حال حاضر مراحل نهایی ساخت موسیقی  را سپری می‌کند.

«زمناکو» تندیس شایستگی بهترین فیلم بلند و بهترین پژوهش را از هفدهمین جشن سینمای ایران دریافت کرد.

انتهای پیام/