رونمایی از طرح ملی فرهنگ کارت در نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از طرح ملی فرهنگ کارت در نمایشگاه کتاب تهران

مراسم رونمایی از طرح ملی فرهنگ کارت با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و حامیان این طرح در سالن رسانه های دیجیتال در محل شهر آفتاب ص

به گزارش سیتنا، مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این رونمایی گفت: امسال در کنار نمایشگاه کتاب شاهد برگزاری  نهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال بودیم. این نمایشگاه با کمک موسسات فرهنگی دیجیتال برگزار شد و امیدواریم در سال های آتی شاهد برگزاری بهتر آن باشیم.

طرح فرهنگ کارت یک بستر مناسب برای توسعه سواد رسانه ای است و  با زیر بنای اقتصاد فرهنگ مرتبط است. بانک ملت، بیمه ما،، موسسه مهربانو و شبکه ملی فرهنگ با حمایت از این طرح یک رویداد مهم را رقم زدند و بستر مناسب برای گسترش فرهنگ دیجیتالی را عملیاتی کردند.

شبکه ملی فرهنگ چهارصد خانه زیر مجوعه خود دارد و علاقمندان به فعالیت در زمینه تولید محصولات دیجیتالی را شناسایی و آن ها را برای مشارکت دعوت می کند.

همایش سواد رسانه ای را در سال  گذشته با همکاری چندین دانشگاه  کلیک زدیم، تلاش ما این است در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سواد رسانه ای را در کشور عملیاتی کرده و آن را از بحث های نظری و ئانشگاهی به میدان عمل آوریم.

بسیاری از کشورها که تخمین زده اند افراد بیشترین ساعت را در فضای مجازی سپری می کنند.ما نیز باید رویکرد دوفضایی شدن را بپذیریم و افراد را برای زندگی در فضای جدید توانمند کنیم.

در فضای مجازی همینکه تولید محتوایی صورت می گیرد بی واسطه به دست مردم می رسد بنابراین وظیفه ما توانمند کردن تولید کننده محتوا، آموزش هنجارهای این فضا و ارتقا سواد رسانه ای عموم مردم  است که همگی این ها در این طرح گنجانده شده است.

ارتقا سواد رسانه ای سبب بالارفتن تولید ناخالص ملی می شود بنابراین سرمایه گذاری برای آموزش سواد رسانه ای در حقیقت سرمایه گذاری در جهت اقتصاد ملی است و  فرهنگ کارت علاوه بر کمک به ارتقا سواد رسانه ای، نیازهای زندگی روزمره یک فرد را هم پوشش می دهد.

اعضای  طرح  فرهنگ کارت به عنوان سرآمدان سواد رسانه ای کشور و فرهنگیاران شناخته می شوند. افرادی که این کارت را دریافت می کنند می توانند آموزش های مجازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را به صورت رایگان و بقیه خدمات ارائه شده را با یارانه فرهنگی دریافت کنند، به عبارت بهتر می توان گفت این افراد از این پس می توانند از تمام خدمات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند شوند.

 فرهنگ کارت حمایت دستگاه های مختلف و پاسخ به نیازهای متعدد را تجمیع کرده است و در سال آتی بن حمایتی نیز به این کارت اضافه شده و سقف یارانه های موجود آن افزایش می یابد. افرادی که این کارت را خریداری کرده اند می توانند در سایت فرهنگ کارت از خدمات ارائه شده به صورت یکجا بهره مند شوند.

انتهای پیام