راه ابریشم می تواند تبدیل به الگویی نو برای بشریت شود

راه ابریشم می تواند تبدیل به الگویی نو برای بشریت شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرباقری عضو خانه احزاب ایران بعدازظهر امروز (شنبه) در کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی اظهار داشت:مردم از فریب خوردن های

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرباقری عضو خانه احزاب ایران بعدازظهر امروز (شنبه) در کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی اظهار داشت:مردم از فریب خوردن های دائمی توسط غول های رسانه ای، تبلیغات اغواگر و تفکر ظالمانه لیبرالیسم و کاپیتالیسم خسته شده اند. احزاب نباید با ایستادن مقابل مردم به عنوان بردگان این تفکر و تئوری کثیف معرفی شوند. این تفکر ظالمانه باعث جدایی مردم و دولتها می شود.

میرباقری ادامه داد: احزاب باید بهترین تئوری که حامی تفکرات اخلاقی، فطری و الهی باشد را انتخاب کنند. بنابراین این تفکر سلطه نه تنها هیچ کارآمدی برای مردمش ندارد، بلکه برای خودش هم چیزی برای ارائه ندارد.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب تصریح کرد: جهان بدون تفکر شاهد جنگ ها، بی عدالتی ها، بی اخلاقی ها، برده داری ها، خشونت ها و ظلم ها است. تمام احزاب دنیا باید برای تغییر این تفکر و تئوری اهتمام ورزند تا انسانیت از دست آنها نجات یابد. دور نیست که ببینیم پس از پایان جنگ سرد و سقوط یکی از بالها، یعنی کمونیسم، بال دیگر یعنی لیبرالیسم هم سقوط کند.

وی با اشاره به مناقشه میان دو تفکر شیعه و سنی، اظهار داشت: در حقیقت جنگ بین دو تفکر اسلامی یعنی شیعه و سنی نیست، بلکه جنگ از نطفه لیبرالیسم و کاپیتالیسم متولد شده است.

میرباقری با بیان اینکه باید توجه کنید که عربستان نمایانگر اهل سنت نیست بلکه آنها در حال مدیریت جبهه تکفیری و وهابی هستند، تصریح کرد: باید توجه شود که درگیری برای جنگ یا صلح نیست، برای عدالت و بی عدالتی است. این جنگ بین ادیان نیست بلکه جنگ بین ظالم و مظلوم است.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب با تأکید بر این نکته که نابودی سیستم سلطه بخش مغفول مانده از سه موضوع این کنفرانس است، افزود: ما باید طرحی نو دراندازیم. راه اندیشه ارزش واقعی خود را جزء با تنظیم قوانین الهی، فطری و اخلاقی به جای ابزار و برده سیستم سلطه بودن نخواهد یافت.

میرباقری اضافه کرد: راه ابریشم می تواند تبدیل به الگویی نو برای بشریت شود. راه ابریشم همواره پیوند دهنده قلوب ملت های منطقه آسیا با یکدیگر بوده است.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: احزاب باید نقش های مدیریتی و قدرت گیرانه خود را وانهاده و نقش هدایتگری خود را حتی زمانی که قدرت را در دست ندارند، برجسته کنند.