رئیس سازمان صداوسیما: منابع مالی برنامه های شبکه نمایش خانگی تحت نظارت است

رئیس سازمان صداوسیما: منابع مالی برنامه های شبکه نمایش خانگی تحت نظارت است

به گزارش همشهری آنلاین،محمدحسن شانه‌ساززاده، نایب‌رئیس هیات‌مدیره نماوا اخیرا مصاحبه‌ای داشت که در بخشی از آن به هزینه‌های تولید پروژه در این مجموعه ا

به گزارش همشهری آنلاین،محمدحسن شانه‌ساززاده، نایب‌رئیس هیات‌مدیره نماوا اخیرا مصاحبه‌ای داشت که در بخشی از آن به هزینه‌های تولید پروژه در این مجموعه اشاره می‌شد و پرسش‌های قدیمی درباره منطق اقتصادی کار در شبکه نمایش خانگی ایران را پررنگ‌تر می‌کرد. او گفت تا به حال در نماوا دوهزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

پس از این مصاحبه شائبه ای مبنی بر عدم نظارت ساترا بر تامین منابع مالی پروژه های شبکه نمایش خانگی بوجود آمد. در ادامه پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در گفتگو با همشهری درباره نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی و هزینه های تولید محتوهای آن اظهار داشت:وظیفه تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و به طور ویژه شبکه نمایش خانگی بر عهده رسانه ملی است که در حوزه نظارت بر نمایش خانگی توانستیم به یک ریل گذاری ثابت و خوبی برسیم. اگر چه هنوز قانون برای مبارزه با تخلف های این حوزه آماده نشده است و به دنبال کامل کردن قانون در حوزه نظارت بر شبکه نمایش خانگی هستیم. البته تهیه کنندگان شبکه نمایش خانگی همکاری خوبی با ساترا دارند.

وی ادامه داد: در موضوع رقابت پلتفرم ها و سکوها در نمایش خانگی نیز باید تنظیم گری وجود داشته باشد. تامین منابع مالی برنامه های شبکه نمایش خانگی در ساترا تحت نظارت است و اطلاع دقیقی از این موضوع دارم. تلاش میکنیم تا فعالان خرد و سکوهای کوچک نیز زمینه حضور در سکوهای شبکه نمایش خانگی را داشته باشند و امکان رقابت را داشته باشند. گزارشی از تامین مالی برنامه های شبکه نمایش خانگی به زودی از سوی ساترا در اختیارمان قرار خواهد گرفت. اما همان طور که گفتم تاکنون توانستیم به ثبات خوبی در زمینه نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی برسیم. اگر چه برخی تخلفات هنوز درحال جریان است و باید در مقابل آن ایستاد.