ذائقه تفریحی شهروندان را تغییر دهیم

ذائقه تفریحی شهروندان را تغییر دهیم

«علی شهیدی»، رئیس ستاد گردشگری شهرداری منطقه ۹، با بیان این مطلب می‌گوید: «شاید منطقه از جهت کمیت سرانه‌های تفریحی و شهری، کمبودهایی داشته باشد، ولی ا

«علی شهیدی»، رئیس ستاد گردشگری شهرداری منطقه ۹، با بیان این مطلب می‌گوید: «شاید منطقه از جهت کمیت سرانه‌های تفریحی و شهری، کمبودهایی داشته باشد، ولی این میزان از کمیت‌ها، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. برای مثال، مرکز فرهنگی و علمی اندیشه‌سرای قریب با داشتن امکاناتی مانند کتابخانه، سالن اجتماعات، سالن گفت‌وگو، موزه زمین‌شناسی، کافه کتاب و کارگاه‌های مختلف آموزشی، مجموعه‌ای کامل از یک جاذبه گردشگری شهری و محلی در نظر گرفته می‌شود که تاکنون مورد استقبال گسترده مردم به‌ویژه دانش‌آموزان قرار گرفته است.» شهیدی ادامه می‌دهد: «بازدید و دیدار خوب امروز گواه این نکته است که تورهای این چنینی ادامه خواهد داشت تا هم دانش‌آموزان از تاریخ و فرهنگ شهر آگاه شوند و هم در مواجهه با فرصت‌هایی طلایی، درس‌هایی ماندگار بگیرند.

شاید دیدار با دکتر فرهاد قریب وآشنایی با دستاوردهای خانوادگی آنها برای هر کسی فراهم نشود و اما حضور در مراکز و مجموعه‌های این‌ـ چنینی این فرصت را پیش می‌آورد. بنابراین به اهالی پیشنهاد می‌کنم که اوقات فراغت خود را با حضور در سرانه‌ها و اماکن تفریحی و علمی، غنی کنند. البته این اتفاق نیاز به ایجاد بسترهای فرهنگی دارد. یک فرهنگسازی برنامه‌ریزی شده که اهالی را متقاعد به تغییر ذائقه تفریحی کند. برای این منظور باید آموزش و خدمات در این عرصه را متناسب هم و کاملاً به روز پیش برد.»