دومینوی استعفای صهیونیست‌ها

دومینوی استعفای صهیونیست‌ها

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: پس از گذشت بیش از ۶‌ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، رژیم‎ صهیونیستی روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فر

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: پس از گذشت بیش از ۶‌ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، رژیم‎ صهیونیستی روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فرو می‌رود. در تازه‌ترین تحول، آهارون حالیوا، رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (أمان) پس از پذیرش مسئولیتش در شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، از سمتش استعفا کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز ماه‌ها پیش گزارش داده بود که سرویس‌های اطلاعاتی، طرح حمله جنبش مقاومت اسلامی حماس را پیش از 7 اکتبر رهگیری کرده بودند، اما سرویس اطلاعاتی ارتش به این نتیجه رسیده بود که باور ندارد فلسطینی‌ها قادر به انجام چنین حمله‌ای باشند. حمله حماس اما، با طرح پیش‌بینی شده‎ای که غیرمحتمل خوانده شده بود، مطابقت داشت و حتی فراتر از آن رفت و این باعث شد عملیات طوفان‌الاقصی به بزرگ‌ترین شکست امنیتی اشغالگران ‎صهیونیست تبدیل شود.

از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی و جنگ غزه شمار زیادی از مقام‌های اسرائیلی به ‌دلایل مختلف از سمت خود استعفا کرده‌اند؛ از غیرقابل پیش‌بینی بودن این جنگ گرفته تا محقق نشدن اهداف اعلام شده آن و بالا گرفتن اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی. در ادامه به برخی از مهم‌ترین استعفاها در ماه‌های گذشته اشاره می‌شود.