خجسته: مسئولان ورزش خجسته را فراموش کردند/ به خاطر منافع ملی راهی المپیک نشدم

خجسته: مسئولان ورزش خجسته را فراموش کردند/ به خاطر منافع ملی راهی المپیک نشدم

علیرضا خجسته در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مسابقات جوانان قهرمانی آسیا گفت: مسابقات جودو در هندوستان از سطح فنی بسیار بالایی برخو
علیرضا خجسته در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مسابقات جوانان قهرمانی آسیا گفت: مسابقات جودو در هندوستان از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار بود. ملی پوشان ما نیز با توجه به تمریناتی که پیش از اعزام داشتند با شرایط ایده آل راهی هندوستان شدند. خوشبختانه اردوهای خوب و منظمی را زیر نظر منصوری و کاظمی برگزار کردیم و هر چه ما داریم از این دو نفر است.

وی در ادامه افزود: مربیان تیم ملی سرمایه های جودوی ایران هستند. آنها خیلی تلاش کردند تا ما از شرایط روحی و روانی و بدنی خوبی برخوردار باشیم. آنها حتی برای فراهم کردن لباس ما تلاش کردند. کادر فنی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در تلاش بود تا یک دیدار تدارکاتی برای ملی پوشان مهیا شود اما با توجه به شرایط فعلی فدراسیون این مهم انجام نشد. منصوری تلاش کرد تا ملی پوشان راهی استان گیلان شوند و در شهر رشت که تقریبا آب و هوای آنجا با شهر گوچی هندوستان یکی بود تمرین کنند.

دارنده نشان نقره مسابقات قهرمانی جودوی جوانان آسیا در ادامه عنوان کرد: دور اول در این رقابت ها با قرعه استراحت روبه رو بودم. دور دوم حریف عربستانی را که یک مقدار به دلیل اینکه رئیس فدراسیون عربستان در فدراسیون جهانی مسئولیت دارد ضربه فنی کردند. آنها در تلاش بودند با نفوذ در داوری نتیجه به سود آنها تمام شود. کره جنوبی سومین حریفی بود که با او مبارزه کردم و با شکست راهی فینال شدم. در فینال با نماینده ازبکستان مبارزه کردم که با اختلاف کمی بازی را به او واگذار کردم.

وی در مورد دلیل شکست مقابل نماینده ازبکستان گفت: باید در فینال بهتر از این کار می کردم اما متأسفانه شب گذشته غذایی که خورده بودم باعث مسمومیتم شده بود و به خاطر همین روز برگزاری مسابقات به هیچ عنوان شرایط خوبی نداشتم و با بدترین شرایط وارد تاتامی شدم.

خجسته در مورد دلیل اعزام نشدن به المپیک 2016 ریودوژانیرو گفت: متأسفانه با توجه به اینکه یک ماه از المپیک برزیل گذشته است هنوز شرایط خوبی از لحاظ روحی و روانی ندارم. توصیف حالم خیلی سخت است. به هر حال از اینکه راهی ریو شده ام ناراحت نیستم چون یک کار ملی انجام دادم اما حالا بعد از گذشت یک ماه اصلا کسی یادش نیست که علیرضا خجسته ای هم وجود دارد. مسئولان ورزش استان البرز که اصلا هیچ کاری برای من انجام نداده اند. زمانی که گل محمدی در ورزش استان البرز بود ما ورزشکاران را حمایت می کردیم اما در حال حاضر هیچ کسی سراغی از من نمی گیرد.

دارنده نشان نقره مسابقات قهرمانی جودوی جوانان آسیا در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: پیش از اعزام به المپیک به خاطر منافع ملی اعلام کردم که من مشکل خانوادگی دارم و اصلا هم از این موضوع ناراحت نبودم اما حالا از مسئولان ورزش و مسئولان ورزش استان البرز گلایه دارم چون بعد از آن مسائل منتظر حمایت آنها بودم اما حالا می بینم که همه آنها را فراموش کرده اند. برای اعزام مسابقات جوانان آسیا هم شرایط خوبی نداشتم و اصلا نمی خواستم راهی این مسابقات شوم اما حمایت خانواده ام و منصوری باعث شد تا دوباره از لحاظ روحی یک مقدار شرایط بهتری پیدا کنم.

وی در مورد مشکلاتی که از لحاظ مالی دارد، گفت: با توجه به مشکلات مالی که برای خانواده من پیش آمده در حال حاضر مسئولیت مالی خانواده بر دوش من است اما متأسفانه من همیشه درگیر اردوها هستم و نمی توانم کاری برای خانواده ام انجام دهم. ملی پوشان کار بزرگی کردند و عنوان سومی را در آسیا کسب کردند اما گویا خیلی برای مسئولان مهم نیست. متأسفم از اینکه وقتی ما وارد فرودگاه شدیم کسی به استقبال ما نیامده بود. آرش میراسماعیلی با چهار مدال جهانی به همراه مدنی تنها نفراتی بودند که از خانواده جودو به استقبال تیمی که عنوان سومی آسیا را کسب کرده است آمده بودند. مسئولان ورزش حتی حاضر نشدند برای موفقیت ما یک پیام تبریک ارسال کنند که این واقعا جای تأسف دارد.

وی در پایان صحبت های خود گفت: اگر شرایط جودو با همین روند پیش برود آینده خوبی در انتظار جودو نیست. امیدوارم یک نفر که واقعا شایسته است بتواند سکان هدایت این فدراسیون را بر عهده بگیرد و جودو را از شرایط فعلی نجات دهد.

انتهای پیام/س

http://fna.ir/F7CJTN