حمایت از بیماران سرطانی با کتب ویژه

حمایت از بیماران سرطانی با کتب ویژه

ایده‌های جدید یاری رساندن به بیماران برای کاهش هزینه‌های درمانی‌شان همیشه مورد توجه بوده است، در این زمینه در اقدامی فرهنگی، کتاب‌های ویژه ای با امضای
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، طبق عادت همیشگی در روزهای پایانی اسفند ماه برای خرید چند کتاب به نشر ثالث در خیابان کریمخان مراجعه کرده بودم، فضای غرفه‌های کتاب به دلیل نزدیکی ایام نوروز کمی تغییر کرده بود، این تغییرات هم از پُشت ویترین و همچنین در داخل در ورودی کتابفروشی مشهود بود، دسته‌های کتاب با روبان‌های زیبا به عنوان بهترین هدیه و با تخفیف ۲۰ درصدی برای مخاطبان کتابخوان پیشنهاد و عرضه شده بود.
در گشت‌وگذار میان کتاب‌ها، قفسه‌ای از کُتب بسیار چشم نوازی می‌کرد، غرفه ای مملو از کتاب‌های مختلف ولی با موضوعات متعدد؛ زیرا اکثر قفسه‌های کتب‌ نشر ثالث براساس موضوع دسته بندی شده بود ولی یکی از قفسه‌های کتاب با قفسه‌های دیگر متفاوت بود.
وقتی کمی دقت می‌کردی متوجه می‌شدی که بالای قفسه کتاب قید شده بود که ۱۰ درصد هزینه این کتاب‌های ویژه برای بیماران مبتلا به سرطان صَرف می‌شود. همچنین، برای تشویق مخاطبان امضای صاحب اثر (نویسنده یا مترجم) نیز بر روی صفحه نخست کتاب قید شده بود.
هزینه بیماران همیشه یکی از گرفتاری مردم و دولت‌ها بوده است، بنابراین همیشه ارائه ایده‌های جدید برای کاهش هزینه‌های درمانی مورد استقبال قرار می‌گیرد.
یکی از بیماری‌های که همیشه پُر هزینه بوده است مربوط به بیماران مبتلا به سرطان است، حال اگر بیمار کودک باشد مشکلات از نظر عاطفی و روحی نیز دوچندان می‌شود.
در طول سال‌های گذشته مجموعه خیریه و درمانی محک با ایجاد بیمارستان مجهزی توانسته است خدمات بسیار مناسبی به کودکان مبتلا به سرطان ارائه کند، از پشتوانه‌های اصلی مجموعه خیریه محک نیز باید به خیرین اشاره کرد که در پوشش‌های مختلفی به بیماران کمک‌های مالی و معنوی می‌کنند، که در جدیدترین موردی که مشاهده شد خرید کتاب توسط مخاطبان و صرف درصدی از هزینه مبلغ کتاب برای بیماران مبتلا به سرطان یکی از دلنشین‌ترین امور خیری به حساب می‌آید که هم برای خریدار، هم برای ناشر و هم برای نویسنده و در نهایت بیمار سود برد - برد را به همراه دارد.