جنجال در آمریکا بخاطر اختصاص محافظان دولتی برای خانواده ترامپ بعد از دوران ریاست جمهوری

جنجال در آمریکا بخاطر اختصاص محافظان دولتی برای خانواده ترامپ بعد از دوران ریاست جمهوری

به گزارش همشهری آنلاین، فرزندان و سه نفر از نزدیکان ترامپ در حالی که دیگر سمتی رسمی نداشتند، از شش ماه خدمات مضاعف محافظتی و مخفیانه برخوردار شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، فرزندان و سه نفر از نزدیکان ترامپ در حالی که دیگر سمتی رسمی نداشتند، از شش ماه خدمات مضاعف محافظتی و مخفیانه برخوردار شده‌اند.

ترامپ، که ادعا می‌کند «بسیار ثروتمند» است دولت را مجبور به پرداخت هزینه‌های غیرمتعارف حفاظت از نزدیکان خود کرده است؛ به لطف دستور چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در آخرین روزهای ریاستش، تامین امنیت ۲۴ ساعته و ۷ روزه این افراد به مدت ۶ ماه بعد از پایان مسئولیتشان، برای مودیان مالیاتی بیش از ۱.۷ میلیون دلار هزینه داشته است.

انتشار اسناد مربوط به پرداخت این مبلغ هنگفت برای محافظت از مجموعه افرادی که هیچ نقشی در دولت نداشتند و توانایی مالی بالایی برای حفاظت از خود دارند، خشم عمومی را برانگیخته است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری سابق، یکی از این افراد است که در سفری به اسرائیل اقدام به سرمایه گذاری کرد و سپس برای یک کنفرانس به قطر رفت. در آن زمان وی پنج ماه بود که از سمت رسمی خود کنار رفته بود.

با این حال و بر اساس این دستور، او همچنان تحت حمایت ماموران سرویس مخفی قرار داشت. این ماموران هر یک تا ۳۰۰۰ دلار برای بلیط هواپیما و ۱۱۰۰۰ دلار برای اتاق‌های مجلل هتل‌های محل اقامتشان هزینه داشته‌اند.

بر اساس تجزیه و تحلیلی که واشنگتن پست از اسناد هزینه‌ای دولت ترامپ که به تازگی منتشر شده داشته، محافظت و خدمات مخفی برای چهار فرزند بزرگسال و سه مقام ارشد دولت ترامپ دستوری بسیار غیرمعمول بوده، آنهم در حالیکه این افراد همگی میلیونر هستند.

ترامپ خدمات عمومی را به عنوان یک مزیت خصوصی به حلقه نزدیکان خود ارائه کرده و این در حالیست که این افراد به عنوان شهروندان عادی و ثروتمند می‌توانند از شرکت‌های خصوصی برای حفاظت شخصی خود استفاده کنند.

طبق قانون ایالات متحده، سرویس مخفی از روسای جمهور سابق و همسران آنها به طور مادام العمر حفاظت خواهد کرد اما فرزندان آنها تا سن ۱۶ سالگی مشمول این قانون هستند.

در سال‌های اخیر، بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما، رئیس جمهورهای سابق به مأموران دستور دادند تا فرزندان جوانشان را نیز برای مدت کوتاهی پس از ترک دفترریاست جمهوری محافظت کنند.

اما ترامپ بسیار فراتر رفت و فرزندان خود، ایوانکا ۳۹ ساله و اریک ۳۷ ساله به همراه همسرشان، ترامپ جونیور، ۴۳ ساله، تیفانی، ۲۷ ساله و همچنین منوچین، میدوز و مشاور سابق امنیت ملی رابرت سی. او براین را برای شش ماه تحت حفاظت قرار داد.

زمانی که پس از انتقال ریاست جمهوری، ایوانکا ترامپ و خانواده اش واشنگتن را ترک کردند و به استراحتگاه خود در نیوجرسی رفتند اولین قبض حفاظتی صادر شد و تا شش ماه بعد، به دلیل سفرهای تفریحی و تجاری این خانواده، به بیش از ۳۴۷۰۰۰ دلار برای بلیط هواپیما، اقامت و ترانسفر رسید.

بر اساس این سوابق، محافظت از خواهر و برادرهای ایوانکا ترامپ هزینه کمتری داشته، تیفانی کمترین هزینه را برای سرویس مخفی استفاده کرده است: ۵۶۰۰۰ دلار. منتقدان این اتهامات را انتخاب اخلاقی خانواده ترامپ و بر خلاف اصول میهن‌پرستی می‌دانند.

در میان سه مقام سابق کاخ سفید که از این خدمات استفاده کرده‌اند تنها منوچین اظهار نظر کرد و گفت قصد دارد بخشی از این هزینه‌ها را به خزانه بازگرداند؛ او که در سفرهای تجاری خود خدمات امنیتی بالایی دریافت کرده، سفر پرحاشیه خود به خاورمیانه را در راستای پیمان آبراهام دانست و افزود این فرصتی فوق العاده برای مبادلات اقتصادی بین کشورهای مختلف عضو این توافقنامه بود.

چه کسی جای ملانیا را در انتخابات ۲۰۲۴ می‌گیرد؟ | همسر ترامپ علاقه ای برای بازگشت به کاخ سفید ندارد