جشنواره ملی ازدواج وزارت ورزش و جوانان در وقت اضافه هم برگزار نشد

جشنواره ملی ازدواج وزارت ورزش و جوانان در وقت اضافه هم برگزار نشد

خبرگزاری فارس-گروه جامعه، وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های متولی و مسئول در زمینه ساماندهی امور جوانان مدت زیادی است به خواب زم
خبرگزاری فارس-گروه جامعه، وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های متولی و مسئول در زمینه ساماندهی امور جوانان مدت زیادی است به خواب زمستانی فرو رفته است و گویا هیچ کدام از تهدیدها و هشدارهای جامعه جوان نتوانسته است مسئولان را از خواب بیدار کند، در حالیکه  آمار آسیب‌های اجتماعی، افزایش طلاق، کاهش ازدواج، معضل اعتیاد، بیکاری، اوقات فراغت، بحث هویت و هزاران موضوع دیگر از جمله مسائلی هستند که جوانان کشور هر روز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند اما در آن سوی میدان مسئولانی هستند که هر روز جا به جا می‌شوند و ثباتی در معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد.

این در حالی است که جوانان به تنها معاونتی که به نام آنها در دولت وجود دارد چشم امید دارند و انتظار دارند این حداقل جایگاه داده شده به آنها جدی گرفته شود و خروجی‌های مهمی برای جوانان کشور داشته باشد.

از سوی دیگر در حالی اولویت اول مسئولان و وزیر ورزش و جوانان بر ورزش متمرکز شده است که گویی فراموش کرده‌اند این ورزشکاران نیز جوانانی هستند که پس از گذراندن دوران ستاره بودن خود باز هم دغدغه‌هایی مانند اشتغال، ازدواج و مسکن دارند و در آن زمان دیگر کسی یادی از آنها نمی‌کند و همان‌ها که روزی برای برنده شدن آن‌ها را تشویق می‌کردند دیگر حتی آنها را به یاد نمی آورند به عنوان مثال چند روز گذشته خبری با این تیتر منتشر شد: «پفک فروشی قهرمان تکواندوی جهان در بهارستان»

در این خبر آمده بود: بهزاد ایلخانی قهرمان نامی و تکواندو کار کشورمان ساکن بهارستان استان تهران است و با وجود سن پایین افتخارات زیادی در کارنامه وی به ثبت رسیده است اما حالا برای امرار معاش دست به پفک‌فروشی زده است.

*داشتن یک شغل مناسب آرزوی بزرگ قهرمان بهارستانی

ایلخانی با دارا بودن دان چهار ورزش تکواندو بیش از 20 مقام با مدال‌های مختلف در سطح مسابقات جهانی و ... برای این شهرستان به ارمغان آورده و حدود یک سال است که به خاطر بحران شرایط مالی، ورزش را در زندگی خود کمرنگ‌تر از گذشته کرده و داشتن یک شغل مناسب را آرزوی بزرگ خود می‌داند.

این قهرمان جهانی تکواندو با بیان اینکه 18 سال از عمر خود را صرف ورزش کرده‌ام، اظهار کرد: بیشترین فرصت زندگی‌ام را در اختیار ورزش گذاشتم، به همین خاطر دیگر نتوانستم به یک شغل مناسب بپردازم.

وی که عناوینی مانند کسب مدال طلای جام بین‌المللی فجر و همچنین کسب عنوان پدیده این مسابقات (2006)، کسب مدال طلای مسابقات آسیایی ـ اقیانوسیه (اردن ـ 2007)، مدال طلای مسابقات جهانی (ترکیه ـ 2008)، کسب عنوان فنی‌ترین بازیکن جهان (2008)، کسب مدال طلای مسابقات غرب آسیا (عربستان ـ 2010)، کسب مدال طلای مسابقات دانشجویان آسیا (عربستان ـ 2010) ، کسب طلای مسابقات المپیاد (ایران ـ 2010)، کسب مدال نقره مسابقات جام جهانی (آمریکایی جنوبی ـ 2010)، کسب مدال طلای مسابقات بین‌قاره‌ای (روسیه ـ 2012) و کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی جام سفیدکوه (ایران ـ 2014) را در کارنامه افتخارات خود به ثبت رسانده است اما هم اکنون بزرگترین آرزویش داشتن یک شغل است.

کم نیستند از این گروه ورزشکاران که پس از گذراندن دوران طولایی ورزشی خود فراموش می‌شوند و دوباره با مشکل یک جوان مانند اشتغال و ازدواج و مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند.

این موضوع نشان می‌دهد که یک ورزشکار ایرانی در درجه اول یک جوان ایرانی است با نیازها و دغدغه‌هایی که اگر به فراموشی سپرده شود باید سال‌های سختی را بگذرانند.

مسئولان وزارت ورزش و جوانان و وزیر ورزش و جوانان که تمام هم و غم خود را در دنیای پرحاشیه ورزش و قرمز و آبی‌های پایتخت می‌گذراند ای‌کاش اندک فرصتی را به جوانان بدهد و پای درد و دل و دغدغه‌های آنها بنشیند، در حالی مسئولان و معاونان وزارت ورزش و جوانان در اولین روز از هفته تربیت بدنی با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ برگزار کردند که برگزاری شورای عالی جوانان ماه‌ها است از موعد مقرر خود گذشته است و خبری از برگزاری آن نیست.

از سوی دیگر معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که در ماه‌های اخیر چالش‌های مدیریتی زیادی داشته است و تقریبا هر چند ماه یک معاون جدید به خود دیده است، هنوز نتوانسته مدیریت و سیاست‌گذاری حوزه جوانان را به خوبی بر عهده گیرد و حتی باید گفت جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان نیز که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول در امور جوانان برگزار می‌شود با استقبال دستگاه‌ها مواجه نشده و خروجی قابل قبولی از آن مشاهده نشده است.

از جمله دیگر انتقادهایی که به معاونت ساماندهی امور جوانان وارد می‌شود تعطیلی دفتر ازدواج و تحکیم و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان است که مدتی است حتی سرپرستی برای این دفتر منصوب نشده است و همین نابسامانی‌ها باعث شد روز ملی ازدواج در سکوت کامل و کاملا خاموش سپری شود و جشنواره ملی ازدواج هم که قرار بود با تأخیر همزمان با روز کودک برگزار شود و الگوی ازدواج سبز در آن مراسم رونمایی شود پس از گذشت دو هفته از موعد مقرر هنوز برگزار نشده است.

محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پیش از این از برگزاری جشن ملی ازدواج و خانواده جوان با حضور مقامات ارشد کشوری در تاریخ 16 مهر ماه خبر داده و گفته بود: نمایشگاه و جشنواره ملی ازدواج اقوام و سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز از تاریخ 12 تا 22 مهر ماه برگزار خواهد شد.

امروز 24 مهر ماه است و هیچکدام از جشنواره‌های ملی ازدواج و خانواده جوان و جشنواره ملی ازدواج اقوام و سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار نشد.

جوانان هنوز منتظر باشند وزارت ورزش و جوانان فعلا سرش به ورزش گرم است!

انتهای پیام/