ترامپ جان خانواده من را به خطر انداخت...؛‌ مایک پنس کارزار انتخاباتی اش را با حمله به ترامپ شروع کرد

ترامپ جان خانواده من را به خطر انداخت...؛‌ مایک پنس کارزار انتخاباتی اش را با حمله به ترامپ شروع کرد

به گزارش همشهری آنلاین، «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا ستاد خود برای رقابت تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه را با انتقاد از دونالد تر

به گزارش همشهری آنلاین، «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا ستاد خود برای رقابت تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه را با انتقاد از دونالد ترامپ و متهم کردن او به کنار گذاشتن اصول حزب و تخطی از وظایف در زمان حمله حامیانش در ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) به کنگره افتتاح کرد.

مایک پنس ستاد انتخاباتی خود را در حومه شهر «دِ موین» واقع در ایالت «آیووا»، از ایالت‌های مهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افتتاح کرد. او حالا به اولین معاون رئیس جمهور در تاریخ مدرن آمریکا که رقیب رئیس سابق خودش در رقابت بر سر ریاست جمهوری می‌شود، تبدیل شده است.

مایک پنس در سخنرانی در این مراسم با انتقاد از ترامپ گفت: «او در واقعه ششم ژانویه جان خانواده من و همه کسانی که در ساختمان کنگره بودند را به خطر انداخت. اما این حق مردم آمریکاست که بدانند، ترامپ در آن روز از من خواست بین او و قانون اساسی کشور ما یکی را انتخاب کنم. حالا این رای دهندگان آمریکایی هستند که باید بین این دو یکی را انتخاب کنند.»

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «من معتقدم هر کسی که خودش را بالاتر از قانون اساسی قرار می‌دهد و از شخصی دیگر می خواهد او را بر قانون اساسی برتری دهد، هرگز نباید دوباره رئیس جمهور آمریکا شود.»

مایک پنس در اغلب سخنرانی‌های خود در دو سال و نیم گذشته ترامپ را هدف انتقاد قرار داده تا مسیر آینده سیاسی خود را در حزب جمهوریخواهی که تحت نفوذ دونالد ترامپ است، تعیین کند.

او در ادامه این سخنرانی، دونالد ترامپ و رقبایش در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه را متهم به کنار گذاشتن ارزشهای محافظه‌کاری کرد. مایک پنس تاکید کرد، عرصه فعلی سیاست آمریکا گرفتار «کینه‌ها و شکایت‌ها» است در حالی که به گفته پنس، آمریکا نیازمند رهبری است که فرق بین «سیاست عصیان و محکم ایستادن بر مواضع» را بشناسد.

پنس در این سخنرانی وعده داد: «ما نزاکت را در عرصه عمومی احیا خواهیم کرد.»

مایک پنس با ورودش در شصت وچهارمین سالروز تولدش به رقابت مقدماتی جمهوریخواهان باید با رقبایی شامل دونالد ترامپی که هم اکنون در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، تیم اسکات، سناتور ایالت کارولینای جنوبی، کریس کریستی، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی، ایسا هاچینسن، فرماندار سابق ایالت آرکانزاس و داگ برگام، فرماندار ایالت داکوتای شمالی که همچنین روز چهارشنبه اعلام نامزدی کرد، رقابت کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، مایک پنس با وجود آنکه یکی از شناخته شده ترین نامزدها در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه است محبوبیت بالایی ندارد. منتقدان ترامپ، مایک پنس را در اقدامات پرمناقشه این رئیس جمهور سابق آمریکا شریک می‌دانند در حالی که طرفداران ترامپ از او به عنوان یک خائن یاد می‌کنند.

نظرسنجی شبکه «سی.ان.ان» در ماه گذشته میلادی نشان داد، ۴۵ درصد جمهوریخواهان و افراد مستقل مایل به حزب جمهوریخواه تحت هیچ شرایطی از مایک پنس حمایت نمی‌کنند. تنها ۱۶ درصد از آنها در این نظرسنجی چنین نظری را نسبت به دونالد ترامپ داشتند.