برگزاری الکترونیکی انتخابات مورد تاکید قانون است

برگزاری الکترونیکی انتخابات مورد تاکید قانون است

به گزارش خبرنگار ایرنا « کاظم جلالی» عصر دوشنبه در نشست بررسی راهکارهای برگزاری انتخابات الکترونیک در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که با حضور مس

به گزارش خبرنگار ایرنا « کاظم جلالی» عصر دوشنبه در نشست بررسی راهکارهای برگزاری انتخابات الکترونیک در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که با حضور مسئولان استان تهران برگزار شد، افزود: سالم برگزار شدن هر انتخاباتی و شفاف سازی نتایج آن از اهداف مهم است که به جد آن را پیگیری می کنیم.
وی با اشاره به اهمیتی که برگزاری هر انتخابات برای کشور دارد گفت: شفاف سازی انتخابات و کمک به روند سالم برگزار شدن آن خصوصا در انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بیشتری برخوردار است.
جلالی با بیان اینکه الکترونیک شدن انتخابات مورد تاکید قانون است تصریح کرد: ارائه آموزش های لازم به بهتر شدن روند برگزاری این انتخابات کمک موثری خواهد کرد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه برگزاری انتخابات الکترونیک بسیار بالا است اما اعتماد افزایی که این نوع انتخابات به همراه دارد هزینه ها را توجیه می کند.
وی با تاکید بر ارائه آموزش های عمومی به جامعه در خصوص نحوه برگزاری این نوع انتخابات تاکید کرد: آموزش های پیش از برگزاری هزینه های اجتماعی را به شدت کاهش خواهد داد و مردم به آن اعتماد خواهند کرد.
جلالی با بیان اینکه عده ای معتقدند برگزاری انتخابات به صورت سنتی قابل اعتماد تر است افزود: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک اعتماد بیشتری را ایجاد خواهد کرد و اختلافات بعد از هر انتخابات را از بین خواهد برد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن همواره در برگزاری انتخابات سعی در دخالت در کشور دارد تاکید کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک اهداف دشمن را ناکام خواهد گذاشت.
وی گفت: ابتدای ورود هر تکنولوژی به کشور با آن مشکل داشته ایم و به مرور نحوه استفاده آن همگانی شده است، برگزاری انتخابات الکترونیک هم در کشور هموار خواهد شد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر اعتماد جامعه لطمه ببیند سطح مشارکت مردم کاهش خواهد یافت تاکید کرد: برگزاری انتخابات الکترونیک موجب افزایش اعتماد جامعه خواهد شد.
وی با بیان اینکه اگر بتوان سال آینده زمینه را برای برگزاری انتخابات الکترونیک در کل کشور فراهم کرد بسیار خوب خواهد بود تصریح کرد: تا محقق شدن برگزاری انتخابات الکترونیک در کل کشور می توان چند استان مهم را برای انتخابات در پیش رو برای این امر آماده کرد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 1394 برگزار خواهد شد.
تهرام/2078/1348 /1596