بدترین زمان نوشیدن قهوه ؛ روزی چند فنجان قهوه بخوریم ؟

بدترین زمان نوشیدن قهوه ؛ روزی چند فنجان قهوه بخوریم ؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر هادی عبدالله زاد با بیان اینکه نوشیدن قهوه با فوایدی برای بدن همراه است، گفت: قهوه یک نوشیدنی است که در ر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر هادی عبدالله زاد با بیان اینکه نوشیدن قهوه با فوایدی برای بدن همراه است، گفت: قهوه یک نوشیدنی است که در رفع خستگی بدن موثر بوده و موجب سرحال شدن و شادابی افراد می‌شود.

وی افزود: این نوشیدنی همچنین موجب افزایش عملکرد بدن شده و در همین راستا ورزشکاران هم از قهوه استفاده می‌کنند.

عبدالله زاد گفت: قهوه همچنین به دلیل وجود کافئین بالا، در افزایش هوشیاری و عملکرد شناختی موثر است و برای همین افراد برای جلوگیری از خواب آلودگی از این نوشیدنی استفاده می کنند.

وی افزود: این نوشیدنی همچنین موجب بهبود پمپاژ خون شده و به دلیل ترکیبات دیگر موجب در آن اکسیژن رسانی به ریه‌ها را بهبود می‌بخشد.

این متخصص تغذیه به تاثیرات قهوه در کاهش وزن هم اشاره و تصریح کرد: مصرف قهوه موجب کاهش اشتها و از طرفی افزایش متابولیسم بدن می‌شود که این دو در کاهش وزن افراد بسیار موثر است و برای همین برخی افراد برای کاهش وزن به مصرف قهوه گرایش پیدا می‌کنند.

عبدالله زاد گفت: تمام فواید قهوه زمانی نصیب افراد می‌شود که در مصرف آن زیاده‌روی نشود و توصیه می‌شود افراد سالم نهایتا دو تا سه فنجان کوچک قهوه در طول روز مصرف کنند.

این متخصص تغذیه گفت: افراد همچنین باید از مصرف قهوه یک ساعت قبل و بعد از غذا خودداری کرده، چرا که موجب کاهش جذب آهن در بدن می‌شود.

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید

عبدالله زاد گفت: قهوه به دلیل کافئین بالایی که دارد در صورت مصرف زیاد موجب افزایش ضربان قلب شده و اضطراب افراد را تشدید می‌کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اعتیادآور بودن قهوه گفت: کافئین بالای قهوه در طولانی مدت اعتیادآور است و موجب اختلال در روند خواب افراد و افزایش بی‌قراری در آنها می‌شود، بنابراین در مصرف این نوشیدنی باید احتیاط کرد.

عبدالله زاد مصرف قهوه برای افراد مبتلا به مشکلات گوارشی را زیان آور دانست و افزود: مصرف قهوه موجب تشدید مشکلات گوارشی از جمله رفلاکس معده می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: همچنین مصرف قهوه برای مادران باردار هم توصیه نمی‌شود، چرا که موجب تشدید مشکلات گوارشی در آنها خواهد شد.