بازنشتگان مازندران سال آینده عضو صندوق ذخیره فرهنگیان می شوند

بازنشتگان مازندران سال آینده عضو صندوق ذخیره فرهنگیان می شوند

ساری - ایرنا - نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان مازندران گفت : بر اساس تصمیم هیات مدیره از سال آینده بازنشستگان فرهنگی نیز می توانند عضو این صندوق شوند. .

انوشیروان حاجیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از 42 هزار فرهنگی مازندران 41 هزار نفر عضو این صندوق هستند، افزود: در حال حاضر 27 هزار نفر فرهنگی استان نیز بازنشسته هستند.
وی اضافه کرد: هر ماه علاوه بر اینکه پنج درصد از حقوق فرهنگیان کسر و به صندوق ذخیره واریز می شود، دولت نیز به همین مقدار به هر نفر کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه عمر صندوق ذخیره فرهنگیان 19 سال است، ادامه داد: این صندوق هر ساله علاوه بر اینکه کمک های سفر های زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات فرهنگیان را انجام می دهد وام های کم بهره خرید لوازم خانگی و خودرو نیز پرداخت می کند.
حاجیان تصریح کرد: از 28 اسفند سال جاری و پنجم فروردین سال اینده دو گروه 300 نفره از فرهنگیان مازندران به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان مازندران با بیان اینکه این صندوق در استان در صدد انجام فعالیت های اقتصادی است، ادامه داد: سال گذشته هر یک از اعضا 800 تا یک میلیون و 400 هزار تومان از محل فعالیت اقتصادی صندوق ، سود به حساب آنان پرداخت شده است.
وی انجام بیمه حوادث، عمر ، درمان و پس انداز فرهنگیان عضو از برنامه های در دست اجرای صندوق ذخیره فرهنگیان است، ادامه داد: این صندوق آماده دریافت هر گونه ایده اقتصادی از سوی فرهنگیان است.ک/3
6990/6097