بارش‌های خوبی در راه است

بارش‌های خوبی در راه است

همشهری آنلاین: در حالی که باران و برف طی دیروز و امروز مناطق مختلف ایران را فرا گرفته است؛ هواشناسی اعلام کرد: تا نیمه نخست اسفند بارندگی‌های خوبی در

بارش‌های خوبی در راه است آب و هوا > گزارش - همشهری آنلاین:
در حالی که باران و برف طی دیروز و امروز مناطق مختلف ایران را فرا گرفته است؛ هواشناسی اعلام کرد: تا نیمه نخست اسفند بارندگی‌های خوبی در کل کشور خواهیم داشت و هوا به شدت سرد خواهد شد.

اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر با اعلام این خبر افزود: تهران تاکنون 102 میلی متر بارش داشته اما این این میزان در پارسال 121 میلی متر بوده است.

وی گفت: در بلند مدت بارش‌های تهران ‌باید 152 میلی‌متر باشد اما پیش از بارندگی‌های اخیر، 33 درصد کمبود بارش داشته‌ایم.

اصغری با بیان اینکه در بیشتر استان‌ها فعلا بارندگی داریم، افزود: اوج بارندگی‌ها در چند روز اخیر روی دامنه‌های زاگرس بوده است که می‌توان به کوهرنگ با 166 میلی‌متر اشاره کرد.

وی گفت: دورود، فریدون ‌شهر، سپید دشت، فارسان، آبعلی، پیرانشهر، نهاوند و شازند ازبارندگی های خوبی برخوردار بوده‌اند.

اصغری افزود: قبل از ورود موج بارشی اخیر به کشور، در سال آبی امسال، 90 میلی متر بارش داشته‌ایم که این رقم در پارسال 119 میلی‌متر بوده است.

وی گفت: در بلند مدت باید در کل کشور 121 میلی‌متر بارش داشته باشیم که با کمبود 25 درصدی بارش‌ها مواجه‌ایم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در تهران 9 میلی متر بارش داشته ‌ایم، افزود: در سد لار فقط یک درصد، سد طالقان 34 درصد، سد کرج 31 درصد و سد لتیان 29 درصد آب وجود دارد.

نزولات آسمانی که از دیروز در استان البرز آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. بارش در شهرستان های فردیس، اشتهارد، ساوجبلاغ ، نظرآباد و کرج قابل توجه بود.