انتشار فایل PDF ماهنامه "نسل چهارم"

انتشار فایل PDF ماهنامه "نسل چهارم"

به دنبال توزیع گسترده نخستین شماره ماهنامه "نسل چهارم" در سراسر کشور و نظر به استقبال عموم از این ماهنامه، جهت دسترسی سایر متقاضیان به اطلاع

به گزارش سیتنا، ماهنامه تخصصی "نسل چهارم" با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مسعود فاتح و سردبیری مونا ارشادی فر در شماره نخست خود، موضوع پهنای باند در نسل های بالای تلفن همراه را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

در این شماره، مهندس جمشید قضاتی، مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با یادداشت "پهنای باند مطلوب؛ اتوبان حرکت پرشتاب شبکه نسل چهارم"، روح الله مؤمن نسب با نقدی ذیل عنوان "پیشرفت در مصرف و وابستگى نیست!"، دکتر داود زارعیان، مدیرکل روابط عمومى و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با تحلیلی در قالب "ایران در مسیرِ توسعه جهانى پهناى باند" و دکتر حمید ضیایى پرور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانى سازمان میراث فرهنگى با نگاهی به "ایران در مسیرِ توسعه جهانى پهناى باند" به ارائه دیدگاه پرداخته اند.

در بخش کنکاش این شماره از ماهنامه نسل چهارم، موضوع پهنای باند در گفت‌وگو با دکتر صادق عباسی شاهکوه، معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری، مهندس وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول، مهندس مجید صدری، مدیرعامل رایتل و مهندس احمد نخجوانی، مدیرعامل شاتل به چالش کشیده شده است.

"مرجان محمدی" در بخش گزارش ماه با عنوان قدرت نمایى اپراتورها، با بررسی آمار نت‌ایندکس به وضعیت فعلی ایران در جداول اینترنت همراه اشاره کرده و به تشریح نحوه ارائه مجوز نسل چهارم به اپراتورهای تلفن همراه پرداخته است. نویسنده این گزارش در ادامه خدماتى که کاربران در قالب نسل چهارم آرزو مى کنند و چالش های ارائه خدمات در این حوزه را تشریح کرده است.

نسل چهارم تلفن همراه؛ اهمیت، وضعیت و میزان سرمایه‌گذاری‌ برخی از کشورهای حوزه سند چشم‌انداز که توسط دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تهیه شده است در قالب گزارش ویژه شماره نخست ماهنامه نسل چهارم منتشر شده است.

بخش بازار این شماره از ماهنامه به معرفی تعدادی از گوشی های تلفن همراه ارزان قیمت که 4G را پشتیبانی می کنند پرداخته و اشاره ای گذرا به مشخصات فنی و قیمت های این گوشی ها داشته است و نهایتا جاه طلبانه ترین گوشی هوشمند تلفن همراه در ایران را معرفی کرده است.

"بررسى اثرات تکنولوژى 3G و LTE در تجارت الکترونیک" عنوان مقاله ای به قلم مهندس رضا طالبی، معاون فناوری اطلاعات شرکت رایتل و "صنعت ارتباطات همراه در گذر زمان" عنوان دیگر مقاله این شماره از ماهنامه به قلم مهوین رفیع تبار، دانشجوى دکترى علوم ارتباطات است.

برای دسترسی به فایل PDF ماهنامه نسل چهارم در دو فایل جلد و مطالب اصلی کلیک کنید.