امنیت کشور، مدیون ایثار شهداست

امنیت کشور، مدیون ایثار شهداست

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: امنیت کشور را مدیون ایثار شهدا هستیم، نسل جوان و نوجوان امروزی ما باید
زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: امنیت کشور را مدیون ایثار شهدا هستیم، نسل جوان و نوجوان امروزی ما باید این مسائل را درک کند.

به گزارش ایسنا، محمدهادی ایازی در حاشیه دومین کنگره استانی شهدای دانشجو خراسان رضوی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار ابن سینا برگزار شد، در خصوص اهمیت نقش شهدا در امنیت کنونی کشور اظهار کرد: گاهی ما توجه نداریم که چه مسیری را طی کرده ایم، در حالی که این مساله بسیار حائز اهمیت است.

ایازی خطاب به جوانان تصریح کرد: توجه داشته باشید که چه مشقاتی را در هشت سال جنگ بعد از انقلاب پشت سر گذاشته ایم و با چه مسائلی دست و پنجه نرم کردیم، به سادگی این مسائل را پشت سر نگذارید.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: یاد شهدا را باید به خاطر خودمان نگه داریم تا بدانیم نزدیک به 230 هزار جوان مملکت جان خود را از دست دادند تا از مکتب، انقلاب و وطن شان پاسداری کرده باشند.

وی افزود: ما نیز باید به یاد این شهیدان باشیم، چرا که می بینیم امروزه کشورهای بیگانه چه مسائلی را برای ایران به وجود آورده اند.

ایازی با بیان اینکه این ها همان هایی هستند که در طی هشت سال دفاع مقدس، نیروی متجاوز را مسلح می کردند، گفت: این ملت ها امروز به شکل های دیگری و در کشورهای دیگری این کار را انجام می دهند. در عراق، سوریه، یمن و بحرین خون انسان های بی گناهی به زمین ریخته می شود چرا که این افراد به فکر منافع خودشان هستند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت خطاب به خانواده شهدا گفت: همه انسان ها از دنیا می روند اما چه توفیقی از این بهتر که انسان در مسیر رضای خدا از دنیا برود. جوانان بسیاری از دنیا می روند اما این که برای جوان شما مراسم تکریم برگزار می کنند، به واسطه مسیری است که او طی کرده است.

وی افزود: امروز بسیاری از جوانان به راه های غلطی کشیده می شوند و والدین آن ها دائما زجر می کشند. خداوند توفیق بزرگی نصیب شما کرده که جوانان تان در راهی گام برداشتند که مسیر درست بود.