افزایش مبادلات مرزی غیرنفتی از مهمترین اهداف راه اندازی جاده خوی - رازی است

افزایش مبادلات مرزی غیرنفتی از مهمترین اهداف راه اندازی جاده خوی - رازی است

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترانزیت از نقش زیادی در مبادلات تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برخور

موید حسینی صدر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: سیاست کلی نظام تعامل با دنیا و کشورهای همسایه است و با توجه به دوستی دیرینه ایران و ترکیه، راه اندازی این مسیر مرزی می تواند نقش موثری در گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه ای که بتازگی میان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و وزیر تجارت و گمرک ترکیه منعقد شد دو کشور تلاش دارند تا حجم مبادلات خود را افزایش دهند.
نماینده مردم خوی در مجلس اظهار داشت: در سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به استان آذربایجانشرقی، چگونگی اجرای طرح قطب معدنی شهرستان چای اوی ماخ از توابع این استان مورد بررسی قرار گرفت.
حسینی صدر در همین ارتباط افزود: از آنجا که این منطقه تاکنون به عنوان پنجمین منطقه معدنی کشور دست نخورده باقی مانده بود، با امضای تفاهم نامه ای میان وزارت صنعت، معدن وتجارت و ایمیدرو، سه هزار کیلومتر مربع از پهنه معدنی این استان مورد مطالعه برای بهره برداری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به غنی بودن این معدن از لحاظ مواد فلزی و غیرفلزی، در آینده نزدیک می توان شاهد افزایش صادرات مواد معدنی از این منطقه به بازارهای جهانی بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اقتصاد شعارزده و سیاست زده سالهای گذشته کشور، گفت: امروز وقت آن است که اقتصاد ایران از سیاست مستقل شود و اقتصاد مقاومتی را بعنوان زیربنا مورد توجه قرار دهد.
حسینی صدر افزود: حتی اگر موفق شویم شرایط تحریم را به طور کامل از بین ببریم، اقتصاد مقاومتی باید پیشران اقتصاد کشور باشد چرا که اتکا به این اقتصاد، حرکتی تکاملی و خوداتکا است.
گفتنی است، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دیدار با نورالدین جانیکلی در چهاردهم بهمن ماه سال جاری با امضای تفاهم نامه ای متعهد شدند سرمایه گذاری های لازم در مرز جدید خوی ـ رازی برای توسعه تجارت میان دو کشور صورت گیرد تا امکان بهره گیری بازرگانان از امکانات حمل و نقلی دو کشور با هدف گسترش همکاری های دو کشور فراهم شود.
اقتصام(4)1053**1558